خبرهای داغ:
در همایش فعالان مساجد آیسک مطرح شد

روشن ماندن چراغ مساجد زمینه تحقق هدایتگری اسلامی/ در حاشیه قرار دادن کارهای فرهنگی، سبب فاصله گرفتن جوانان از مسجد می شود

امام جمعه آیسک گفت : از آنجا که برای نسل جوان برنامه ریزی نکرده ایم و محور کارهای فرهنگی مسجد را به فراموشی سپرده ایم شاهد فاصله گرفتن جوانان و نوجوانان از مساجد هستیم .
کد خبر: ۸۸۰۲۴۵۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، همایش مشترک امامان جمعه وجماعت، هیات امنای مساجد، فرماندهان حوزه ها و پایگاههای بسیج شهرستان سرایان شب گذشته در مسجد جامع آیسک برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عرب امام جمعه آیسک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مسجد طراز اسلامی گفت: روشن ماندن چراغ مساجد زمینه تحقق هدایتگری مد نظر اسلام است که باید مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه باشد.

وی شاخصه های مسجد طراز اسلامی را آباد و پر رونق بودن، شرایط درست نماز خواندن، در مرکز و کانون شهر و روستا بودن، محل تصمیم گیری برای عموم مردم، جاذبه داشتن آن با معماری و نور و... برشمرد.

وی اخلاق درست امام جماعت، خادم و افراد حاضر در مسجد را مهمترین موضوع در جذب افراد دانست و تاکید کرد: هرگز نباید از ظاهر جوانان ایراد بگیرند .

وی با تأکید بر جذاب کردن مسجد برای جوانان ، خواستار فعال کردن کانونهای فرهنگی، هنری و تبلیغی مساجد و جذب اعتبارات فرهنگی شد.

امام جمعه آیسک با اشاره به ریزش حضورها در برخی مساجد گفت : از آنجا که برای نسل جوان برنامه ریزی نکرده ایم و محور کارهای فرهنگی مسجد را به فراموشی سپرده ایم شاهد فاصله گرفتن جوانان و نوجوانان از مساجد هستیم .

به گفته وی اعتماد به جوانان و نوجوانان و بومی کردن فعالیت های فرهنگی می‌توانند به آشتی کردن مردم با نمازهای جمعه وجماعت منجر شود.

وی بر ترسیم نقشه راه آبادانی مساجد تاکید کرد.

مرتضی حسن پور فرمانده حوزه بسیج سید الشهدای آیسک ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره وظایف روحانیون و بسیجیان برای دعوت مردم به مسجد و عبودیت گفت: مسجد سنگر است و روحانیون سنگر بانان مساجد هستند.

سید حسن برومند رئیس هیات امنای مسجد جامع آیسک به نمایندگی از هیات امنای مساجد شهرستان سرایان در سخنانی به تشریح نحوه همکاری مسجد و بسیج از دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تا کنون پرداخت و گفت: بسیج یعنی مسجد و مسجد یعنی بسیج، بسیجی یعنی مسجدی، مسجدی یعنی بسیجی.

وی با اشاره به شکل گیری بسیج آیسک در مسجد معروف به خانی و تداوم حضور بسیج در مساجد این شهر و مشارکت حسینیه در واگذاری زمین و ساخت پایگاه بسیج گفت: تمام امکانات حسینیه ومسجد آیسک در خدمت بسیج و بسیجیان بوده است.

به گفته وی حرکت انقلاب ما از مساجد و هیات های مذهبی شروع شد وبه کف خیابانها رسید و نتیجه آن هم پیروزی انقلاب بود.

شیدایی فرمانده پایگاه بسیج روستای بسطاق نیز به نمایندگی از فرماندهان پایگاههای بسیج شهرستان سرایان یکی از اهداف این همایش را بررسی راهکارهای پر رونق کردن مساجد دانست و با اشاره به جنگ نرم دشمن و استحاله فرهنگی گفت: وظیفه داریم با رونق دادن به جلسات حلقه های صالحین، حضور جوانان و نوجوانان در مساجد را افزایش دهیم.

وی نمونه ای از فعالیت های پایگاه بسیج شهید صفر پور روستای بسطاق را در حوزه های فرهنگی، ورزشی، اردوی جهادی و ... برشمرد.

حجت الاسلام شیخ پور امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) شهر سه قلعه نیز به نمایندگی از امامان جماعت شهرستان سرایان با تشریح فعالیتهای این مسجد بر حضور بیش از پیش جوانان در مساجد تاکید و راهکارهای جذب جوانان و نوجوانان را برشمرد.

گفتنی است، این همایش از سوی سپاه ناحیه سرایان، اداره اوقاف وامور خیریه ، اداره تبلیغات اسلامی و امور مساجد شهرستان سرایان با همکاری کانون بصیرت و ستاد نماز جمعه آیسک برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها