تعداد خانواده های زندانی تحت پوشش امداد در استان 234خانوار و 571 نفر می باشد.
کد خبر: ۸۸۰۲۵۶۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدير كل كميته امداد استان با اشاره به اينكه فقر در اثر آسیب‌های مختلف در جامعه به وجود آمده ، گفت: كميته امداد تولید کننده فقر نیست بلکه مصرف کننده آن است.

هدايت صفري با اشاره به برنامههاي كميته امداد در مقابله با گسترش فقر افزود: رویکرد دهه چهارم كميته امداد در خدمت‌رسانی ایجاد زمینه‌های توانمندی خانواده‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت و توان آنها با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت‌آموزی و ایجاد شغل و درآمد پایدار است.

وي اظهار داشت: بر همين اساس خدمات متعددی برحسب نیاز خانواده‌ها در سرفصل‌های مختلف از جمله درمان، جهیزیه، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان مستعد انجام ميشود و در اين زمينه از ظرفيت خيران نيز استفاده مي‌شود.

صفري با اشاره به اقدامات كميته امداد در جلوگيري از گسترش آسيب‌هاي اجتماعي و جلوگیری از فقر بین نسلی افزود: از جمله اقدامات كميته امداد در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي حمايت از زندانيان است.

وي با اشاره به اينكه يكي از گروه‌هاي زيرپوشش كميته امداد، خانواده زندانیان نیازمند است، اضافه كرد: خانواده‌هاي زندانيان نيازمند بنا به علل مختلف در معرض آسيب هستند و كميته امداد با تحت حمایت قرار دادن این خانواده ها از آسیب در خانواده ها جلوگیری به عمل می آورد .

مدير كل كميته امداد استان زنجان با بيان اينكه از جمله خدمات كميته امداد در حوزه پیشگیری از آسیب‌ها در خانواده‌هاي زندانيان همکاری با ستاد دیه درباره مساعدت و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد است، اضافه كرد: در همين راستا طبق برنامه ریزی صورت گرفته و استفاده از مشارکت خیران فردی که به علت بدهی، تصادف و... در زندان بسر میبرد و عواقب ناشی از زندانی بودن آن متوجه جامعه است با کمک و مساعدت صورت گرفته به آغوش خانواده بازمي‌گردد.

صفري در ادامه تعداد خانواده های زندانی تحت پوشش امداد در استان 234خانوار و 571 نفر اعلام كرد و گفت: خانواده‌های زندانی دائما در معرض آسیب هستند كه كميته امداد با حمایت از این گروه از خانواده‌ها در واقع به پیشگیری از آسیب‌ها و شيوع آن در جامعه كمك مي‌كند.

مدير كل كميته امداد استان زنجان ادامه داد: توانمندسازی این گروه از جامعه هدف موجب میشود که آسیبی که بر اثر آن خانواده دچار فقر شده است از بین رفته و فضای کسب و کار حلال برای آنها در ادامه راه میسر شود .

ارسال نظرات