امام جمعه دلگان با احداث 2 گلخانه در مجتمع امام علی (ع) این شهرستان بصورت عملی اقتصاد مقاومتی را اجرا و برای دو نفر اشتغال آفرینی کرده است
کد خبر: ۸۸۰۲۵۸۵
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاستان سیستان وبلوچستان اقتصاد مقاومتی به عنوان واژه ای بسیار گهربار در طی سال های اخیر به شمار رفته که مقام معظم رهبری بر عملی شدن آن تاکید فراوان داشته و دارند، نه تنها مسولان بلکه همگان موظف به اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و اجرای این فرامین مهم و اساسی هستند تا از این طریق بتوان راه های موفقیت را در کشور با سرعت بیشتری پیمود.
در  راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری، امام جمعه دلگان در مجتمع الغدیر این شهرستان اقدام به راه اندازی گلخانه ای در محوطه همین مجموعه فرهنگی و مذهبی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه با توجه به اعلام امسال به عنوان سال " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و اجرایی نمودن فرامین رهبر معظم انقلاب، دو تا گلخانه در مجموعه مصلی امام علی (ع) راه اندازی شده است گفت: بنده کشاورز نیستم ولی در راستای فرامین مقام معظم رهبری، این گلخانه ها را احداث کرده ام.
وی افزود:  راه اندازی این گلخانه ها در مجتمع مصلی امام علی (ع) شهرستان دلگان جهت الگو برای کشاورزان این منطقه بوده است که می توان در مکانی کوچک کار کشاورزی کرد و بصورت عملی اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد.
امام جمعه دلگان با اشاره به اینکه این دو گلخانه در هزار متر که هر گلخانه 500 متری و از طریق یک لوله آب یک لیتر در ثانیه آبیاری می شوند تصریح کرد: روزانه 150 تا 200 کیلوگرم خیار سبز از این گلخانه ها برداشت می شود و جهت مصارف مجتمع استفاده می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با بیان اینکه با راه اندازی این گلخانه ها در مجتمع مصلی امام علی (ع) دلگان برای دو نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی شده است اضافه کرد: مردم منطقه باید در جهت گام برداشتن در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی بصورت عملی اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه می شود با کمترین زمین های کشاورزی و آب کم، بهترین کار کشاورزی که بازدهی زیادی هم دارد، انجام داد بیان کرد: برخی از افراد هستند که صدها هکتار زمین برای کشاورزی دارند، امام بهره خوبی نمی برند و هزینه هایی زیادی متحمل می شوند و هیچ سودی برای آنها ندارد.
امام جمعه دلگان خاطر نشان کرد: از زمان آغاز برداشت خیار در این گلخانه ها، روزانه 300 هزار تومان درآمد آن است که هم برای مصارف گلخانه استفاده می شود و هم هزینه برای دو نفری که در آنجا مشغول به کار هستند می شود.

ارسال نظرات