فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: نهاد مقام معظم رهبری و چهار قشر بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج کارمندان، بسیج جامعه پزشکی در کنار تعداد زیادی تشکل‌های انقلابی دیگر در دانشگاه‌ها حضور دارند که با همفکری در راستای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی به انجام وظیفه می‌پردازند.
کد خبر: ۸۸۰۲۵۹۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، اولین نشست هم اندیشی مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان فارس با حضور فرمانده سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

سردار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر استان فارس در این دیدار با گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی، گفت: روز نهم دی ماه که در تاریخ ایران ثبت شده نماد همبستگی مردم با رهبری است، تبیین زوایای این حرکت عظیم و حضور انقلابی مردم در این روز مهم یکی از وظایف نخبگان جامعه بخصوص دانشجویان و اساتید انقلابی در دانشگاه‌ها است.

وی با تاکید بر لزوم هم افزاییِ هر چه بیشتر نیروهای انقلابی در دانشگاه ها، گفت: یکی از رسالت های مهم مجموعه های انقلابی در دانشگاه مطالبه موضوع تربیت و جذب اساتید انقلابی از مسئولان آموزش عالی کشور است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه اهمیت دانشگاه و تاثیرگذاری آن بر جامعه غیرقابل چشم پوشی است، گفت: حفظ و تقویت روحیه انقلابی و جهادی در محیط دانشگاه مسئله مهمی است که تاثیر مستقیم بر رشد علمی و پیشرفت کشور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در کار انقلابی و تشکیلاتی باید از فعالیت‌های جزیره‌ای اجتناب کرد، گفت: نهاد مقام معظم رهبری و چهار قشر بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج کارمندان، بسیج جامعه پزشکی در کنار تعداد زیادی تشکل‌های انقلابی دیگر در دانشگاه‌ها حضور دارند که با همفکری در راستای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی به انجام وظیفه می‌پردازند.

سردار غیاثی، با تاکید بر اینکه حفظ هویت دینی و اعتقادی دانشجویان از بَدو ورود به دانشگاه باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: رسالت اصلی دانشگاه ها حرکت به سمت دستیابی به دانشگاهِ اخلاقی، متدین و اسلامی در ترازِ انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه تعامل بسیج، نهاد رهبری و مجموعه های انقلابی در دانشگاه برای بدخواهان انقلاب بازدارنده است، گفت: همه دوستداران انقلاب اسلامی دغدغه های مشترک دارند، فراموش نکنید برخی افراد و جریان ها برای استفاده از خلا موجود بین این مجموعه ها در دانشگاه ها برنامه ریزی کرده اند و برگزاری چنین نشست هایی برای عوامل این جریان ها دارای پیام و نااُمیدکننده است.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه اتاق های فکر برای برهم زدن آرامش دانشگاه ها توسط افراد مرتبط با فتنه تشکیل و فعال شده اند، گفت: شجاعانه در مقابل عناصر فتنه گر و ضد انقلاب در دانشگاه خواهیم ایستاد البته افراط و تفریط را نمی پذیریم و مطالبات را در فضایی منطقی دنبال می کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم نیروهای انقلابی و بسیج، گفت: مسئولان کشور باید به این باور برسند که «توانایی انجام کار با تکیه بر ظرفیت های داخلی» در کشور وجود دارد و نمونه آن هم طرح های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی بسیج است.

سردار غیاثی، با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد علمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سازمان بسیج علمی و معاونت دانش و پژوهش سپاه فجر با راه اندازی مراکز رشد، دفاتر حمایت از اختراعات و خانه نخبگان بسیج از طرح ها و ایده های اساتید و دانشجویان برتر دانشگاه های استان فارس حمایت می‌کند.

ارسال نظرات