نگارش نامه از سوی وزیر صنعت و توصیه او به کرباسیان روی این نکته هم تاکید دارد که رئیس کل گمرک قبلا هم به توصیه‌های نعمت‌زاده عمل کرده و مشکلی با نامه و توصیه نوشتن از سوی مسئولان ندارد.
کد خبر: ۸۸۰۲۶۶۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، هفته گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد گمرک اقدام به جریمه یکی از برند‌های معروف لوازم خانگی کره‌ای کرده است. جزئیات این خبر بر این اساس بود که شرکت "ال جی" با دور زدن قانون، اقدام به واردات قطعات از گمرکات کرده است که با بررسی‌های به‌ عمل آمده در گمرک ایران و دایر شدن کارگروه حسابرسی پس از ترخیص تخلف شرکت شناسایی شده و می‌بایست برای جبران حقوق پایمال شده دولتی حدود 3000 میلیارد تومان جریمه را پرداخت کند.

اما این همه ماجرا نبود. چند روز بعد از انتشار این خبر نامه دیگری در رسانه‌ها منتشر شد که نشان می‌داد یکی از دولتمردان یازدهم در نامه‌ای به رئیس کل گمرک پادرمیانی کرده و خواستار بخشش این شرکت کره‌ای شده است!

همانطور که انتظار می‌رفت این شخص محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن دولت تدبیر و امید و جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده که بارها به حمایت از طرفهای خارجی پرداخته و حتی در مشهورترین اظهار نظر خود مدعی شده که باید از خارج مدیر وارد کنیم!

بعد از افشای نامه نعمت‌زاده موجی از واکنش‌ها از سوی کارشناسان و فعالان اقتصادی منتشر شد و همه از حمایت عجیب و غریب مسئول وزارتخانه‌ متولی تولید از یک شرکت بیگانه انتقاد کردند. فعالان اقتصادی و تولید کنندگان داخلی خواستار ورود و نامه نگاری وزیر صنعت برای حل مشکلات تولید کنندگان داخلی شدند. برخی از کارشناسان اقتصادی نظیر احمد توکلی نماینده سابق مجلس هم نسبت به این مسئله واکنش تندی را نشان دادند. توکلی در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور توصیه نامه نعمت زاده برای یک شرکت کره‌ای را خیانت‌بار دانست و اعلام کرد که نامه وزیر صنعت وجاهت قانونی ندارد.

او همچنین نگارش چنین نامه‌ای توسط مسئولی که خودش جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است را تاسف بار دانست و خواستار پاسخ قاطع گمرک به این نامه شد.

در این گیر و دار وزارت صنعت هم در جوابیه‌ای عجیب و قابل تامل مدعی شد که منظور نعمت‌زاده در نامه به گمرک بخشش شرکت کره‌ای نبوده است! این در حالی است که متن این نامه در رسانه‌ها منتشر شده است.

اما حالا حدود 10 روز از نامه نعمت‌زاده به رئیس کل گمرک می‌گذرد و مسعود کرباسیان و مدیرانش در گمرک هیچ پاسخ مشخصی را نسبت به این نامه نداده‌اند. به نظر می‌رسد معاون وزیر اقتصاد در خصوص نگارش این نامه با وزیر صنعت هم نظر باشد و توصیه نعمت‌زاده برای بخشش جریمه شرکت "ال جی" را بپذیرد. نگارش نامه از سوی وزیر صنعت و توصیه او به کرباسیان روی این نکته هم تاکید دارد که رئیس کل گمرک قبلا هم به توصیه‌های نعمت‌زاده عمل کرده و مشکلی با نامه و توصیه نوشتن از سوی مسئولان ندارد.

چندی پیش خبری هم منتشر شد در خصوص این که به دنبال ماجرای تخلف یک شرکت کره‌ای برای دور زدن گمرک و پرداخت نکردن تعرفه،گمانه زنی‌ها برای عزل کرباسیان و معاونین و مدیران گمرک بیشتر می شود.

باید دید سکوت مسعود کرباسیان درباره نامه ضد اقتصاد مقاومتی نعمت‌زاده یک نامه رضایت بخش است یا خیر؟

ارسال نظرات