جانشین سازمان بسیج فرهنگیان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان:
جانشین سازمان بسیج فرهنگیان استان لرستان گفت: برخوردهای سیاسی و انتصاب‌های سیاسی کوتاه مدت در آموزش و پرورش سبب عدم برنامه‌ریزی آموزشی می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۲۷۴۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج ازلرستان ، رضا عزتی در جلسه مجمع سالانه بسیج فرهنگیان استان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد اظهارداشت: چالش در آموزش و پرورش بسیار است اما آن چالش اصلی که گریبان‌گیر آموزش و پرورش شده و آن را رها نمی‌کند سیاسی‌کاری و برخورد جناحی است.

وی افزود: مسئله سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش حرف دل همه دلسوزان نظام، انقلاب و رهبری است که واقعا همه فرهنگیان، دوستداران نظام، امام (ره) و رهبری، باید فکری برای رفع آن کنند چرا که مقام عظمای ولایت بارها تأکید دارند که سیاسی‌کاری در آموزش و پرورش مانند سم است و این سم در بدنه آموزش و پرورش تزریق شده و هر روز این پیکر گسترده را بیشتر در برمی‌گیرد.

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان استان لرستان تصریح کرد: آیا درست است که به عنوان دلسوزان انقلاب دست روی دست گذاشته و بگذاریم این سم گسترش پیدا کند؟ مگر ما همه مقلد مقام عظمای ولایت نیستیم پس چرا این سخن رهبری در این زمینه اجرا نمی‌شود و مسئولان به فکر تعلیم و تربیت نیستند؟!

وی گفت : سیاسی‌کاری چالش اصلی در آموزش و پرورش است چرا که همین برخوردهای سیاسی، انتصاب‌های سیاسی کوتاه مدت سبب عدم برنامه‌ریزی آموزشی می‌شود به طوری که یک مدیر تا زمانی که می‌خواهد یک برنامه تهیه کند عزل می‌شود و بیشتر برنامه‌های او می‌ماند و نمی‌تواند مدیر موفقی برای جامعه باشد.

وی خاطر نشان کرد :عدم برنامه‌ریزی سبب افت تحصیلی شدید به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم شده شده است، آیا روا است در بدنه وسیع آموزش و پرورش سیاسی‌کاری شود بنابراین جا دارد همه مسئولان این حرف رهبری را مد نظر خود قرار دهند و به سیاسی‌کاری را در آموزش و پرورش پایان دهند.

عزتی عنوان داشت : نداشتن برنامه سبب می‌شود تا ما هدف نداشته باشیم بنابراین تا هدف نباشد نمی‌توانیم به سر مقصد مطلوب برسیم.

جانشین سازمان بسیج فرهنگیان استان لرستان افزود: برخورد جناحی در آموزش و پرورش واقعا آسیب جدی به آموزش و پرورش وارد کرده است چرا که مانع از به کارگیری افراد نخبه، شایسته، دلسوزان و حامیان اصلی نظام، امام (ره) و رهبری شده است.

وی تصریح کرد : به کارگیری افراد نخبه می‌تواند سبب تحول عظیمی در آموزش و پرورش شود همان تحولی که مد نظر مقام عظمای ولایت است؛ رهبری بارها از تحول در آموزش و پرورش صحبت می‌کند آیا تحول در آموزش و پرورش با این عزل و نصب‌های زودگذر انجام می‌گیرد؟! مگر مقام معظم رهبری نفرمودند که از روحیه انقلابی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده کنید. آیا واقعاً آموزش و پرورش ما امروز از این نیروی توانمند و پا به کار انقلابی در بدنه اصلی آموزش و پرورش استفاده می‌کند یا آنها را هر روز به بهانه‌های واهی و دروغین طرد می‌کند پس مسئولان در آموزش و پرورش واقعاً به این امر مهم رهبری توجه کنند.

عزتی عنوان داشت : یکی دیگر از عوامل موثر در ایجاد آسیب در آموزش و پرورش نابرابری‌های اقتصادی بین نیروهای صف و ستادی است به طوری که در آموزش و پرورش بین معلمی که در سنگر اول قرار دارد و تدریس می‌کند و کسی که در اداره است تفاوت وجود دارد و کسی که درس می‌دهد از بسیاری از مزایا محروم است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : با انتظاب مدیران دلسوز بتوانیم آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم و در انتخابات‌ها نیروهای انقلابی و وفادار به نظام را سر لوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای خبر/ز

ارسال نظرات