مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صنعت با تأکید بر اینکه وزیر صنعت درخواستی برای بخشش جریمه ۳ هزار میلیارد تومانی برند کره‌ای نداشته است، گفت: گمرک پذیرفت که پرونده مورد بازنگری قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۲۷۶۲
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،عباس هاشمی در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا گمرک به نامه وزیر صنعت در مورد بخشش جریمه برند کره ای پاسخ داده است؟ اظهار داشت: وزیر صنعت درخواستی برای بخشش جریمه برند کره‌ای نداشته است بلکه درخواست بازنگری در پرونده را داشته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید پاسخ گمرک به نامه وزیر صنعت چه بوده است؟ تصریح کرد: گمرک اعلام کرد ما موضوع را رسانه ای نکرده‌ایم و علاوه بر این پذیرفت که پرونده مورد بازنگری قرار گیرد.

هاشمی تأکید کرد: در کجای نامه وزیر تقاضای بخشش مطرح شده، مگر بنگاه خیریه است که تقاضای بخشش خطا را کند؟

هاشمی با بیان اینکه شرکت کره ای اعتقادی به انجام تخلف ندارد، گفت: ما معتقدیم این موضوع در یک فضای منطقی مورد بررسی قرار گیرد و اگر اعتراضی وجود دارد مراجع ذی ربط برای رسیدگی به این موضوع در کشور وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه پرونده هنوز باز است، گفت: شرکت کره ای در حال افزایش عمق ساخت داخل است و با فشار وزارت صنعت قرار بود به گام اول تولید دست یابیم.

به گفته وی، انتقال تکنولوژی یک شبه امکان پذیر نیست.

مدیر کل صنایع لوازم خانگی وزارت صنعت با طرح این سوال که به فرض محال اگر تخلفی هم اتفاق افتاده باشد، آیا رقم باید روی ۳ هزار میلیارد گرد شود؟ گفت:وزیر صنعت در شأن و جایگاهی نیست که بخواهد از یک واحد به خصوص حمایت کند، بلکه وزارت صنعت حامی همه تولیدات داخلی است.

وی با طرح این سوال که رقم ۳ هزار میلیارد تومانی از کجا آمده است، گفت: در فضایی که به دنبال جذب سرمایه های خارجی هستیم یک دفعه می‌گویند یک موضوعی مال ۳ سال پیش بوده است، وزیر صنعت هم به عنوان مسؤول بخش صنعت کشور موضوع را پیگیری می کند.

ارسال نظرات