رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز:

نورانیت انسان و دوری از گناه، ثمره‌ هم‌نشینی با اهل‌بیت(ع) است‎

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک تبریز در آیین افتتاحیه و اعطای حکم خادمان افتخاری خواهران امام‌زاده سید ابراهیم(ع) و حذیفه(ع)، با تاکید به اینکه امام‌زادگان(ع) نوری از یک منشا واحد هستند، گفت: مراقبت از انجام گناه و نورانیت انسان ثمره هم‌نشینی با اهل‌بیت(ع) و نوادگان پیامبر(ص) است.
کد خبر: ۸۸۰۲۷۸۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام رضا جعفری در خصوص علل محبت شیعیان به امام‌زادگان(ع)، اظهار کرد: یکی از اصولی که مردم در دنیا بر اساس آن زندگی می‌کنند، اصل محبت و حب است، محبت شیعیان به اهل بیت(ع) و نوادگان ایشان نیز بر اساس همین اصل است.
وی با اشاره به اصل محبت و شیفتگی شیعیان نسبت به مقام اهل‌بیت(ع)، افزود: مقام اهل بیت(ع) یکی از مواردی است که ما مسلمانان و شیعیان به آن‌ها پناه می‌بریم و باید شاکر این نعمت الهی باشیم.
حجت‌الاسلام جعفری در خصوص ثمرات محبت نیز، یادآوری کرد: از ثمرات محبت، هم‌شکل و شبیه شدن به محبوب است، به گونه‌ای که شخص خود را شبیه محبوب خود می‌کند، بنابراین ما محبان اهل بیت(ع) نیز باید خود را در اخلاق و رفتار شبیه این بزرگواران کنیم تا محبت خود را به اثبات برسانیم.

وی در بیان طرق بهره‌مندی از عنایات امام‌زادگان(ع) و اهل‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: طهارت مسیری است که قلب انسان را به اهل‌بیت(ع) پیوند می‌دهد که در این میان «طهارت جسم» نخستین راهی است که انسان با آن می‌تواند خود را به امام‌زادگان نزدیک کند، در مراحل بعدی نیز طهارت فکر و طهارت قلب در بهره‌مندی از عنایات اهل‌بیت(ع) نقش اساسی دارد.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد در تعریف گناه با اشتباه مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: زشت‌ترین و ناپسندترین اعمال نزد خداوند زنا است که بسیاری از افراد حتی توان فکر کردن به آن را ندارند، ولی گناه غیبت که 70 مرتبه بدتر از زنا بوده و با این حال افراد بسیاری مرتکب این گناه که همچون خوردن گوشت مرده‌ی برادر است، می‌شوند.

وی در پایان سخنان خود، از خادمان افتخاری خواهر، امام‌زاده سید ابراهیم(ع) و سید حذیفه(ع) خواست: تا با مهربانی و عطوفت و همچنین خلوص نیت در آستان مقدس این امام‌زادگان(ع) در خدمت رسانی به زوار تلاش کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها