کارشناس مسائل فرهنگی گفت: اثرگذاری فرهنگ غرب بر افکار و قلوب جوانان جامعه یکی دیگر از مضرات برنامه‌های ماهواره‌ای است.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۰۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مصطفی مشایخی در طرح آگاه سازی خانواده‌ها با موضوع آسیب‌های اجتماعی که به همت حوزه مقاومت بسیج کوثر 3 در اراک برگزار شد با اشاره به نقش برنامه‌های ماهواره‌ای در بحث آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از مهمترین و آشکارترین پیامدهای منفی سریال‌ها و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای، افزایش خشونت در جامعه است.

وی افزود: متاسفانه در برخی از خانواده‌ها فرزندان بدون هیچ محدودیتی در کنار والدین به تماشای سریال‌های مروج فرهنگ بی‌بند و باری مشغول می‌شوند و این در حالی است که هیچگونه ظرفیتی برای پذیرش اینگونه اطلاعات ندارند.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: اطلاعاتی که برنامه‌های ماهواره‌ای درباره چگونگی روابط عاطفی در سریال‌ها و فیلم‌های خود نشان می‌دهند، باعث شکل گیری سبک‌های نادرست ارتباطی بین جوانان می شود.

مشایخی با اشاره به نقش برنامه‌های ماهواره‌ای در ترویج مصرف گرایی گفت: زمان زیادی از برنامه‌های ماهواره‌ای به تبلیغات کالاهای مختلف اختصاص یافته است. بیشتر این تبلیغات بر محور کالاهای بهداشتی، آرایشی و مُد است و آنچنان این تبلیغات با جذابیت و پر تکرار ارئه می‌شوند که مخاطب خود را به خرید آن ترغیب و وسوسه می کند.

وی افزود: ما آنگونه که می اندیشیم رفتار می کنیم از این‌رو بایستی به فرزندانمان آموزش دهیم که هر چیزی ارزش شنیدن و مشاهده کردن ندارد چرا که رفتار افراد را تغییر می دهد.

کارشناس مسائل فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: اثرگذاری فرهنگ غرب بر افکار و قلوب جوانان جامعه یکی دیگر از مضرات برنامه‌های ماهواره‌ای است. امروزه در این واقعیت شکی نیست که روان انسان از محیط اطراف تاثیرپذیر است، نظام سلطه ذهن و اندیشه جوانان مسلمان را نشانه گرفته‌اند و برنامه‌ها و تبلیغات خود را با مهارت خاصی تولید می‌کنند و به شیوه‌ای کاملا نامحسوس اما مداوم، اهداف خود را بر روح و روان جوانان جامعه پیاده کرده و درصدد تخریب ایمان افراد جامعه برمی‌آیند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات