خبرهای داغ:

سارق حرفه‌ای با ۲۱ مورد سرقت در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری سارق حرفه‌ای با ۲۱ مورد سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: متهم ۲۸ ساله دلیل ارتکاب به سرقت را اعتیاد و تأمین امرار معاش و مواد مخدر عنوان کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۲۱
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا شیرزادی اظهار داشت: مأموران کلانتری 11 مرکز حین گشت‌زنی در سطح شهر کرمانشاه مشاهده کردند که شخصی به قصد سرقت دستش را در جیب یکی از عابران پیاده برده است بنابراین به سرعت وارد عمل شده و قبل از هرگونه اقدامی از سوی متهم، وی را دستگیر کردند.

شیرزادی افزود: متهم که موفق شده بود مبلغ چهار میلیون ریال ایران چک را از جیب شاکی کش رو زنی کند، در محل ارتکاب جرم به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد و به کلانتری 11 مرکز منتقل شد.

وی عنوان کرد: متهم در بازجویی‌های فنی و تخصصی به 21 مورد سرقت لوازم و قطعات خودرو و سرقت اماکن خصوصی اعتراف کرده است که پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه متهم 28 ساله دلیل ارتکاب به سرقت را اعتیاد و تأمین امرار معاش و موادمخدر عنوان کرده است، گفت: بیکاری و فقر و در نتیجه آن اعتیاد به مواد مخدر، از عمده دلایل سارقان برای ارتکاب جرم است که دستگاههای مسئول باید در این راستا اقدامی جدی داشته باشند.

گرداننده سایت شرط‌بندی در کرمانشاه دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از دستگیری شخصی که سایت شرط‌بندی را در فضای مجازی مدیریت می‌‌کرد خبر داد و گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس، وب سایتی با محتوای شرط‌بندی که در حجم گسترده اقدام به فعالیت می کرد، شناسایی شد.

سرهنگ علی کریمی با بیان اینکه پس از انجام اقدامات تخصصی و فنی و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی، مشخص شد گرداننده این وب سایت در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: با شناسایی متهم و مخفیگاه وی، با توجه به مواد قانونی 705 و 708 و 710 قانون مجازات اسلامی و بند «هـ » ماده 7 قانون جرایم رایانه‌ای و با همکاری مقام قضائی تیم عملیاتی این پلیس، متهم را با رعایت تمامی موازین شرعی و قانونی دستگیر کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی بیان کرد: متهم هدف خود را  از راه اندازی این وب سایت کسب درآمد عنوان کرده است.

کشف 23 مورد سرقت توسط پلیس آگاهی کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از کشف 23 مورد انواع سرقت در نتیجه اجرای طرح عملیاتی شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه در پارکینگها و توقیفگاههای عمومی و اختصاصی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا امیری بیان کرد: طرح عملیاتی شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه در پارکینگ ها و توقفگاه‌های عمومی و اختصاصی در قالب طرح استانی به مدت سه روز در سطح انتظامی استان کرمانشاه به مرحله اجرا درآمد.

وی گفت: در این راستا با استفاده از توان عملیاتی پلیس آگاهی و سایر یگانهای انتظامی، 9 دستگاه خودرو مسروقه، دو دستگاه خودرو دارای دستور توقیف، دو دستگاه موتورسیکلت مسروقه، 9 مورد سرقت داخل خودرو، یک مورد پلاک موتورسیکلت کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه در پایان به مردم توصیه کرد که از پارک اتومبیل در نقاط خلوت و کم نور خودداری و حتی الامکان در پارکینگ پارک کنند و اگر امکان توقف در پارکینگ وجود ندارد نسبت به نصب تجهیزات ایمنی و بازدارنده جهت جلوگیری از سرقت اقدام کنند.

انهدام 2 باند سرقت در شهرستان کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از انهدام دو باند سرقت و دستگیری 9 سارق در کمتر از 10 ساعت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند مورد سرقت مشابه محتویات و قطعات داخل خودرو در سطح شهرستان، پلیس کنگاور به منظور پیشگیری از تکرار سرقت ها و ایجاد نگرانی در بین شهروندان، دستگیری سارقان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد و اقدامات فنی و طرحهای اطلاعاتی خود را آغاز کرد.

سرهنگ حسین براری عنوان کرد: مأموران با انجام اقدامات تعقیب و مراقبتی و تحت نظر قرار دادن سارقان سابقه‌دار آزاد شده از زندان، باند سارقان حرفه ای و مخفیگاه آنها را که با زیرکی تمام و بدون به جای گذاشتن هیچ رد پایی اقدام به سرقت می‌کردند، شناسایی کردند.

وی گفت: عوامل انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به سرعت در قالب چند تیم و به طور هم زمان محل های اختفای سارقان را مورد بازرسی قرار دادند و اعضای باند چهار نفره سرقت را دستگیر کردند، همچنین اموال مسروقه اعم از تعداد قابل توجهی انواع لاستیک خودرو، قطعات و لوازم داخلی خودرو و مقادیری مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: با استفاده از اطلاعات به دست آمده از سارقان دستگیر شده، یک باند پنج نفره سرقت دیگر نیز شناسایی و قبل از هرگونه عکس‌العملی طی یک عملیات ضربتی متلاشی شدند و اموال مسروقه نیز از آنها کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور گفت: میانگین سنی سارقان دستگیر شده 40 سال است که بیشتر آنها سابقه دار هستند و برابر استعلام از سیستم پلیس آگاهی استان، سارقان دستگیر شده پیش از این 35 مورد سابقه سرقت داشته‌اند.

براری با بیان اینکه تاکنون هفت نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند، از شهروندان خواست که با پلیس همکاری کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و جرم، سریعاً با تلفن 110 تماس حاصل کنند.

مسئولان بانکها موارد امنیتی و حفاظتی را به طور کامل رعایت کنند

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مسئولان بانک ها باید موارد امنیتی و حفاظتی را کاملاً رعایت کنند و به رفع معایبی که از سوی کارشناسان انتظامی در مواقع بازدید از بانک ها احصا می‌شود اقدام کنند، تا شاهد سوءاستفاده سارقان نباشیم.

سرهنگ بهروز سرتیپ نیا عنوان کرد: به منظور ارتباط مطلوب و حمایت‌ های همه جانبه ناجا از بانکها و به منظور پیشگیری از هر گونه سرقت و نا امنی، جلسه آگاه سازی با حضور روسای بانکهای سطح شهرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: انتظار داریم رؤسای بانکها نیز نهایت همکاری را با نیروی انتظامی و کارشناسان انتظامی داشته باشند، زیرا بی‌تردید تلاش مضاعف مدیران و کارکنان بانکها به آرامش روانی جامعه و کاهش معضلات و آسیبهای اجتماعی کمک شایانی می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌آبادغرب با بیان اینکه کارکنان ناجا و بانک ها باید افتخار کنند که خدمتگزار مردم هستند، افزود: اگر در خدمت‌رسانی به مردم، نیت خود را خالص برای خدا کنیم بدون شک خداوند متعال نیز به ما کمک خواهد کرد.

سرهنگ سرتیپ نیا مقوله امنیت را یکی از مهمترین دغدغه‌های نیروی انتظامی دانست و گفت: مسئولان بانک ها باید موارد امنیتی و حفاظتی را کاملاً رعایت کنند و به رفع معایبی که از سوی کارشناسان انتظامی در مواقع بازدید از بانکها احصا می‌شود اقدام کنند، تا شاهد سوءاستفاده سارقان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی، امروز در کشور امنیت مطلوب برقرار است و معتقدیم اگر وضعیت اقتصادی در جامعه مطلوب باشد، قطعاً شاهد آرامش و امنیتی پایدار و ایده آل خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار