علی اشرف افخمی مدیرعامل بانك صنعت و معدن گفت : بانك صنعت و معدن به عنوان یك بانك توسعه ای از كسب وكارهای نوپا ، فین تك ها و سرمایه گذاریهای خطر پذیر، با ایجاد یك صندوق حمایت اجرایی خواهد كرد.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۳۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانك صنعت و معدن، افخمی كه در ششمین همایش سالانه بانكداری الكترونیك و نظام های پرداخت در برج میلاد سخن می گفت، با اشاره به نقش بانكداری توسعه ای در اقتصاد ایران تصریح كرد: اهداف بانكهای توسعه ای در ارایه تسهیلات بلندمدت و ارزان، تشویق بخش خصوصی در راستای توسعه و تامین مالی توسعه اقتصادی خلاصه میشود.

وی افزود: در كنار این مسئله، راهبرد تخصص این بانك ها ، یعنی تامین منابع مالی بلندمدت طرح های بزرگ دیربازده و پرخطر و ارایه مشاوره تخصصی به كارآفرینان و تقویت كارآفرینان و كمك به ایجاد فضای مناسب فعالیت بخش خصوص دارای اهمیت زیادی است.

افخمی تاكید كرد: كاركردهای اصلی یك بانك توسعه ای را می توان در نقش آغازگر: راهبری عرضه (با پیش بینی تقاضای آینده) در انتقال فناوری، صنایع استراتژیك، مسائل زیست محیطی و غیره مشاهده كرد.

وی در تشریح نقش نهاد سازی بانك های توسعه ای به توسعه سیستم ها و روش جدید در تأمین سرمایه و ارتقای سرمایه گذاری ها از طریق حوزه های غیركلاسیك مانند تأمین مالی پروژه های بزرگ و تأمین مالی صنایع كوچك و متوسط اشاره نمود.

افخمی ایفای نقش راهبر در خلق بسته های مالی جدید با مشاركت بانك های تجاری و دیگر مؤسسات مالی، مانند اعطای تسهیلات سندكایی برای پروژه های بزرگ، ضمانت طرح های كسب و كار نوپا و غیره را از نمونه های نقش شتاب دهنده بانك های توسعه ای برشمرد.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن با اشاره به نقش ضد نوسانات تجاری بانك های توسعه ای، بر تامین مالی و پوشش ریسك فعالیت ها در دوران ركود اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق اقتصادی تاكیدكرد.

وی گفت: بر اساس آمار بانك مركزی میزان سپرده های بانك های تخصصی حدود 10 درصد است و این درحالی است میزان تسهیلات دهی آن ها 23 درصد از كل نظام بانكی كشور است.

مدیرعامل بانك صنعت و معدن در ادامه افزایش سرمایه، تخصیص اعتبار بلند مدت ، تغییر نگاه نظارتی بانك مركزی ، حمایت از كسب و كارهای نوپا (startup)، سرمایه گذاری های جسورانه (venture capital) ، بانكداری شبكه ای(network banking) و بانكداری اجتماعی (Social banking) را به عنوان پیشنهادهایی در راستای بهبود عملكرد بانك های توسعه ای كشور مطرح ساخت.
ارسال نظرات