خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی تأکید کرد

اوج تهاجم شبکه عنکبوتی فضای مجازی در ایران

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه یک سیستم شبکه عنکبوتی پشت پرده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشورهای دنیا نفوذ پیدا کرده است، گفت: دشمن با شبکه عنکبوتی در کشور ما تمرکز کرده و اوج تهاجم این شبکه عنکبوتی در ایران است.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۸۰
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مسعود تهرانی در سومین کارگاه آموزشی خانواده، فناوری اطلاعات و جنگ نرم در پایگاه حضرت آمنه(س) همدان با اشاره به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ارتباطات اظهار داشت: ما در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم و با رشد چشمگیر و فزاینده رسانه‌های جمعی، سیستم‌های ارتباطی و تکنولوژی تغییرات بسیاری را در زندگی‌ها شکل گرفته که حاصل این تکنولوژی و ابزار رسانه است.

وی با اشاره به تغییرات سبک زندگی خانوداه‌ها ابراز داشت: به دلیل استفاده از سیستم‌های ارتباطی و رسانه ای تغییرات محسوسی در تفکر، رفتار و بسیاری از مسائل مهم خانواده شکل گرفته تا جایی که این ابزارها جزئی از اجزای زندگی محسوب می شود.

کارشناس فضای مجازی مهم‌ترین خطر و آسیب استفاده از تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی هوشمند را تغییر سبک زندگی دانست و بیان داشت: این ابزراها زندگی‌ها را در همه ابعاد تحت الشعاع خود قرار می دهند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین و بیشترین خطر و تهدید در استفاد از تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی هوشمند در جهان برای جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: این خطر در تمامی کشورها وجود دارد اما به دلیل اینکه این ابزار محصول تفکر غرب است و کشور ما یک کشور ایرانی- اسلامی و با سبک زندگی ایرانی- اسلامی است با سیستم دینی ، بومی و سنتی کشور ما سازگاری ندارد و وقتی بدون فرهنگ‌سازی وارد کشور می شود با ضریب افزایش، آسیب های بسیاری به دنبال دارد.

تهرانی با بیان اینکه پشت پرده فضای مجازی تفکر و استعمار جهانی نهفته است، ابراز داشت: تمام سیستم‌های رسانه‌ای دنیا بالای 95 درصد در اختیار صهیونیست بین‌الملل قرار دارد و خطرات و آسیب‌های استفاده از این فضا ها روبه روز بیشتر می شود به طوری که در کشور چین برای مقابله با این خطرات کمپ‌های ترک اعتیاد به فضای مجازی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد و مسئولین در کشور اذعان دارند که خطرات استفاده از فضای مجازی فقط یک شعار است، تصریح کرد: این افراد به این سوال پاسخ دهند که اگر شعار است چرا در تمام زمینه ها کشور ما در تحریم است غیر از اینترنت، تلفن همراه، ابزارهای ارتباطی و رایانه؟ چرا در تمام زمینه های پزشکی که برای نجات جان یک انسان است در تحریم هستیم ؟ پس بدانند که آسیب ها متحجر و شعار نیست.

کارشناس فضای مجازی با عنوان اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فقط یک ابزار نیست، افزود: نباید فقط با دید ابزار به وسایل ارتباطی هوشمند نگاه کنیم چراکه پشت قضیه یک تفکر است که ابعاد و زوایای پنهانش بسیار پیچیده و خطرناک است.

وی با بیان اینکه یک سیستم شبکه عنکبوتی پشت پرده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در کشورهای دنیا نفوذ پیدا کرده است، ابراز داشت: اوج تهاجم این شبکه عنکبوتی در کشور ایران است.

* دشمن با جنگ فرهنگی و نرم می‌خواهد نظام اسلامی را به زانو درآورد

تهرانی با عنوان اینکه آژانس امنیت ملی آمریکا پشت پرده شبکه عنکبوتی است، ادامه داد: دلیل اینکه دشمن با شبکه عنکبوتی در کشور ما تمرکز کرده این است که آنها به دنبال جهانی سازی و تشکیل دهکده جهانی هستند تا خودشان کدخدای دهکده شوند و آن سد اصلی که سر راه آنها قرار دارد کشور جمهوری اسلامی ایران است که با این تفکر مقابله می کند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و استعمارگران در صدد هستند که فرهنگ غربی را در تمام کشورهای دنیا حاکم کنند، افزود: بهترین ابزار برای آنها در راستای نفوذ و ترویج فرهنگ غرب در کشورهای دیگر به خصوص ایران اسلامی همین ابزارهای هوشمند فضای مجازی و شبکه عنکبوتی است.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اینکه روش جنگ دشمن عوض شده است، تصریح کرد: دشمن با جنگ نظامی و متحمل شدن هزینه‌های هنگفت در جنگ هشت سال دفاع مقدس با کمک 27 کشور دیگر برای به زمین زدن نظام تازه به ثمر رسیده موفق نشد و بعد از آن نیز با ایجاد جنگ نیمه سخت و کودتا نتیجه نگرفت بنابراین در اتاق فکرهای خود به این نتیجه رسید که تنها راه مقابله با کشور ما بدون هزینه های هنگفت راه انداختن جنگ فرهنگی و جنگ نرم است.

تهرانی اضافه کرد: دشمن با جنگ فرهنگی و جنگ نرم در صدد است تا در کشورهای اسلامی اراده، عزم، معنویت و تقوا را از جوامع بگیرد و نظام اسلامی را به زانو درآورد و با همین ابزارهای رسانه ای برای همه سنین برای تحقق اهداف خود برنامه و طرح ریخته است.

وی در جنگ نرم مادران را به عنوان مهم ترین نشانه دشمن معرفی کرد و بیان داشت: نقش مادران در خانواده به عنوان رکن اساسی خانواده در تربیت فرزند بسیار مهم است که دشمن با این نشانه برنامه‌های مختلفی با فیلم های ماهواره ای برای هدف قرار دادن خانواده ها استفاده می کند.

وی با اشاره به تاثیرات فیلم های ماهواره ای افزود : در فیلم های ماهواره ای ارتباط محرم و نامحرم را عادی جلوه می دهد و به تدریج و به طور نامحسوس و خاموش رفتار، فرهنگ و سبک زندگی اسلامی را تغییر می دهند.

کارشناس فضای مجازی در ادامه با اشاره به تاثیرات ابزارهای ارتباطی هوشمند در زندگی افزود: ابزارهای ارتباطی معمولی با ابزارهای ارتباطی هوشمند تفاوت بسیاری دارند و همانطور که از اسم ابزارهای هوشمند پیداست قابلیت یادگیری و هوش مصنوعی را دارند که یک ابزار فوق جاسوسی است و به این واسطه آن را از دیگر ابزارها متمایز می سازد.

تهرانی عنوان کرد: دشمنان با استفاده از ابزارهای ارتباطی هوشمند، از کاربر و مخاطب خود موارد بسیاری را یاد می گیرند و به نوعی مخاطب شناسی می کنند و علایق، ذائقه و نقطه ضعف، آنالیز فکری و اطلاعات مخاطب را رصد می کنند و راه نفوذ برای پیشبرد اهداف خود را بر اساس آنها در همه سنین انتخاب کرده و برنامه های خاص را تدوین می‌کنند.

* قرآن کریم بهترین منبع الگوهای ایرانی – اسلامی

وی مهم‌ترین ویژگی سیستم‌های رسانه‌های هوشمند را دوطرفه بودن آنها دانست و اظهار داشت : به واسطه این ویژگی استقبال عمومی از این ابزار بسیار است و آن را متمایز شده از دیگر رسانه ها قرار می دهد و دشمن با این وسیله با تحت تاثیر قرار دادن کاربران، آنها را مدیریت می کند و آن چیزی را که خودش می خواهد عرضه می کند.

کارشناس فضای مجازی در ادامه سخنان خود در بیان آسیب های شبکه های اجتماعی و ابزارهای ارتباطی هوشمند بیان داشت : در اختیار قرار دادن مواد مخدر شنیداری، آموزش تولید مواد مخدر صنعتی، سرقت اطلاعات، ترویج سبک زندگی غرب، ترویج خشونت در کودکان با استفاده از بازهای رایانه ای که خارج از آموزه های اسلامی است، ترویج شیطان پرستی، تقابل قومیت ها، ترویج بی حیایی و آنالیز حرکتی از مهم‌ترین آسیب های استفاده از این ابزارها است.

*افزایش سواد رسانه‌ای راهکار مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

وی بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی هوشمند را افزایش سواد رسانه‌ای عنوان کرد و بیان داشت: با روش سلبی و گرفتن ابزارها نمی توان با این آسیب ها مبارزه کرد و تنها راه افزایش سواد رسانه و فرهنگ سازی استفاده از این ابزارها است تا آسیب ها به حداقل برسد.

تهرانی با عنوان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، یادآور شد: علاوه بر افزایش سواد رسانه ای 5 اصل تربیتی در بیان راهکارهای جلوگیری از آسیب ها تعیین شده که مهم‌ترین آن اصل مسئولیت پذیری است.

وی در خصوص اصل مسئولیت پذیری گفت: پدر و مادر به عنوان رکن اصلی خانواده نقش مهمی در تربیت فرزند دارد و باید نسبت به خیلی از مسائل و مشکلات و آسیب‌هایی که فرزند او را تهدید می‌کند حساس باشد.

کارشناس فضای مجازی اصل حاکمیت قانونی را دومی ن اصل تربیتی معرفی کرد و بیان داشت : در این خصوص باید نظام وارد عمل شود و در بحث فضای مجازی قانون لازم را وضع کند و در مرحله بعد خانواده ها باید برای فرزندان خود در راستای استفاده از ابزارهای ارتباطی هوشمند قانون وضع کنند و نحوه استفاده از آن را به فرزند آموزش دهند.

وی ایمنی سازی، آموزش و الگوسازی را از دیگر اصول تربیتی دانست و خاطر نشان کرد: بهترین منبع الگوهای ایرانی – اسلامی قران کریم است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات