خبرهای داغ:

گسترش ارتباطات در فضای مجازی و تاثیر آن در خانواده ها

با گسترش ارتباطات در فضای مجازی روابط بین خانواده هرچه بیشتر به سردی می گراید. دیگر والدین و فرزندان کمتر در فضاهای مشترک فیزیکی و عاطفی، اطلاعاتی و تفریحی و واقعی خاطرات مشترکی را باهم تجربه می کنند.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۹۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سید امین موسوی در نشست بصیرتی در دبستان شهید داور زاده با بیان اینکه این روزها با گسترش ارتباطات در فضای مجازی روابط بین خانواده هرچه بیشتر به سردی می گراید افزود : سردی روابط خانوادگی را می توان به سبب داشتن تجربیات زیستی متفاوت بین اعضای خانواده دانست. دیگر والدین و فرزندان کمتر در فضاهای مشترک فیزیکی و عاطفی، اطلاعاتی و تفریحی و واقعی خاطرات مشترکی را باهم تجربه می کنند.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: این کاهش اشتراکات عاطفی و فکری و اطلاعاتی به تفاوت در منظر و دیدگاه آنها دامن می زند و در نتیجه هر کدام از این دو ، زندگی را از دید خود تفسیر و چه بسا مسیری متفاوت طی می کند. ایجاد سوء تفاهم و سرد شدن روابط زوجین، طلاق و افزایش آن نیز از نتایج و تبعات منفی شبکه های مجازی است.


وی ادامه داد: نیاز به ارتباط، گفتگو، تعامل و تبادل اطلاعات یکی از نیازهای اساسی نوع بشر است. گفت وگو مهم ترین مهارت در تحکیم بنیان و ایجاد فضای گرم در خانواده و فرصتی است تا افراد علایق، صمیمیت و کدورت های خود را ابراز و فاصله بین یکدیگر را کاهش دهند . خانواده ای مستحکم است که اعضای آن گفتگو با هم را دوست داشته و در نهایت فرزندان موفقی تربیت می کنند.

موسوی گفت : اما امروزه در سایه تحولات اجتماعی، در جامعه در حال گذار ما به دلایل متعدد از جمله اشتغال والدین به امور خارج از منزل و حضور کمتر افراد خانواده در کنار یکدیگر، وقت کمتری می توانند برای تعامل رو در رو با یکدیگر بگذارند پس مسیر های جبران این نیاز به سمت مجازی شدن پیش می رود .

وی ادامه داد : به همین دلیل استفاده از فناوری های نوین برای کاربران جذاب تر است و کمبود ارتباطات فردی در جامعه به راحتی از طریق این سیستم جبران می شود .

موسوی ضرورت گفت وگوی با کیفیت در خانه بیش را از پیش جدی خواند و بیان کرد: پدر و مادر ها باید الگوی مناسبی در گفت وگو باشند و خود را مقید به زمان و برنامه مشخصی برای گفتگو در منزل دانسته و با فرزندان درباره مسائل مختلف روز و ... صحبت کنند .
 
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: گفت و گوهای صمیمانه یکی از مهم ترین و موثرترین شیوه های افزایش صمیمیت بین اعضای خانواده است اما این کار نیازمند تقویت مهارت های گفتگو و توجه به کیفیت گفتگو دارد.

 

گفتنی است نشست آگاه سازی از آسیب های اجتماعی با محوریت تاثیر استفاده مدیریت نشده از شبکه های اجتماعی بر روابط اعضای خانواده با حضور سید امین موسوی مدرس دانشگاه و اولیا دانش آموزان در دبستان شهید داور زاده برگزار گردید .
ارسال نظرات