خبرهای داغ:
پرورش زنبورعسل با توجه به هزينه كم براي آغاز كار و سود زياد براي توليد كننده مي‌تواند در شهرستان دالاهو براي بسياري از افرادي كه جوياي كار بوده و داراي سرمايه اندكي هستند به عنوان شغل محسوب شود.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۹۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، اقتصاد مقاومتی واژه‌ای است که با بالا گرفتن فشارها و تحریم‌های ظالمانه به کشور توسط مقام معظم رهبری در سال 89  وارد ادبیات کشور شد و امروز با توجه به تأکیدات ایشان تنها راه رفع مشکلات اقتصادی کشور، تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی که به منظور اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری جوانان و با حمایت بسیج سازندگی اجرا می‌شود از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است و امسال با توجه به نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اجرای این طرح‌ها می‌تواند گامی عملی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی باشد.

طرح‌های اقتصاد مقاومتی  در دالاهو نیز مورد استقبال زیادی از افراد قرار گرفته است و زمینه اشتغال جوانان در بخش‌های پرورش ماکیان، ماهی، زنبورعسل ، دامپروری، زراعت و... را فراهم کرده است.

این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و یکی از معضلاتی که گریبانگیر جامعه شده است بیکاری جوانان است بد نیست آنها به سراغ مشاغلی از جمله پرورش زنبور عسل بروند که علاوه بر خاصیت‌های بی نظیر در درمان بیماری‌ها و هزینه کم نگهداری،  سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد و  گامی در راستای تولیدات داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی است  و درآمد خوبی نیز می‌توان از آن کسب کرد.

آقای میلاد نوذری از افرادی است که به کار زنبورداری در شهرستان دالاهو مشغول است و با دریافت 30 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی  به کسب و کار زنبورداری مشغول شده است.

نوذری گفت: عسل برداشتی از کندوهای عسل به طور میانگین می‌تواند 20 کیلو باشد که 10 کیلو از آن را برای تغذیه زنبورهای عسل در زمستان نگه می‌داریم و ما بقی را برای فروش با قیمتی مناسب به بازار ارائه می‌دهیم.

وی که زنبورداری را شغلی ملزم به رعایت نظم و انضباط و پاکیزگی می‌داند، افزود: پس از برداشت عسل، عسل‌ها را با دستگاه‌های استریلیزه برقی و دستی صاف می‌کنیم و در اختیار مشتریان قرار می‌دهیم.

این کارآفرین با تجربه و موفق دالاهو ادامه داد: با توجه به سردی و برودت هوا آخر آبان ماه هر سال کندوها را به مناطق گرم  استان منتقل کرده و بعد از گرم شدن هوا تقریبا در 20 فرودین آنها را به دالاهو برمی‌گردانیم.

این فعال عرصه اقتصادمقاومتی گفت: زنبورهای عسل، شهدها را از 70 نوع گل و گیاه از کوه‌های خارکوه در دالاهو و گل‌های درختان اطراف از جمله بادام، سیب و دیگر میوه‌ها می‌آورند و استفاده می‌کنند و عسلی معطر و مرغوب تولید می‌کنند.

نوذری افزود: وام 30 میلیونی بسیج سازندگی کمک شایانی به رونق زنبور داری کرد و توانستیم از این تسهیلات برای خرید کندو، موم، هزنیه جابه جایی کندوها و غیره استفاه کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون با همراهی  خانواده‌ام به پرورش این زنبور عسل‌ها مشغول هستم، گفت: با توجه به درآمد خوبی که این شغل دارد چنانچه تعداد کندوها زیاد باشد می‌توان اشتغال زایی نیز داشت و شرایط شغلی افراد دیگری را نیز فراهم کرد.


ارسال نظرات