به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس :

۵ اثر از انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در میان آثار راه یافته به بخش مسابقه

با اعلام آثار راه یافته به بخش مسابقه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، نام ۵ اثر از محصولات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در میان آثار دیده می شود.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۳۳
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶

به گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ؛ با اعلام آثار راه یافته به بخش مسابقه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، نام ۵ اثر از محصولات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در میان آثار دیده می شود.

آثار راه یافته به بخش مسابقه این رویداد سینمایی شامل فیلم های «ماشین شیطان» ساخته مجتبی اسماعیل زاده و تهیه کنندگی نقی نعمتی،   «ننه هما» ساخته داود جلیلی؛ «مادر» ساخته علی ثقفی به تهیه کنندگی نقی نعمتی؛ «حذف کامل» ساخته محمد علی رخشانی  به تهیه کنندگی نقی نعمتی؛ « پدر» ساخته سعید ولی زاده  به تهیه کنندگی نقی نعمتی می شود که همگی از آخرین تولیدات کوتاه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به شمار می روند.

فیلم کوتاه«پدر» ماجرای شخصی به نام حمید که نصاب ماهواره است، موقعیت بحرانی در زندگی خانوادگی اش دارد و در شرف جدا شدن از همسرش است. در همین بین با ورود آقا رضا همسایه جانباز حمید به داستان اوضاع تغییر کرده و سرنوشت دیگری برای او رقم می خورد.

فیلم کوتاه«مادر» فیلمی است که در فضای یک خانه قدیمی می گذرد، ماجرای یک خانواده سه نفره است که به تازگی به این منزل قدیمی اسباب کشی کرده اند، اما با پیرزنی در خانه مواجه می شوند که گویی صاحب خانه قبلی است و هنوز آنجا را ترک نکرده است.

«حذف کامل» از اولین فیلم های جدی در حوزه داستانی است که به کوبانی و مجاهدت های زنان این شهر در مقابل تکفیری ها می پردازد.

داستان فیلم که از اتفاقی واقعی اقتباس شده است، در ارتباط با حضور دو تکفیری مسلح در شهر کوبانی پس از تصرف است که وارد خانه ای می شوند. یکی از آن ها که دوربین هندی کمی در دست دارد و از وقایع فیلمبرداری می کند، با حضور در خانه ای دوربین هندی کم دیگری را می یابد که محتویاتش وجه تشابهی با فیلم های دوربین او دارد.

«ننه هما» نیز فیلمی ۱۳ دقیقه ای مربوط به سربازی است که برای دادن خبر شهادت یک رزمنده به مادرش وارد روستایی می شود، اما در بدو ورود متوجه می شود در همسایگی خانه ننه هما، عروسی برپا است. او که در دادن خبر شهادت فرزند ننه هما مردد است، در نهایت تصمیم میگیرد واقعیت را بازگو کند. 

«ماشین شیطان» نیز مربوط به ماجرایی در فضای یک شهر جنگ زده عربی در خاور میانه است که به طور مشخص به موقعیت جغرافیایی آن اشاره مستقیم نشده است. در این انیمیشن شخصیت های فیلم همان شخصیت های بازی هستند.

گفتنی است حوزه هنری انقلاب اسلامی دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را در قالب داستانی مستند و پویانمایی در دو بخش ملی و جوانه‌های رویش به صورت رقابتی از ۲۷ تا ۳۰ دی ماه ۱۳۹۵ در شهر مشهد مقدس برگزار می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار