خبرهای داغ:
رجبی در نشست کارگروه پیشگیری از وقوع جرایم شاهرود گفت: در شهر شاهرود 19 نقطه حادثه خیز را شناسایی کرده ایم که با همکاری پلیس راهور و شهرداری و سایر دستگاه های مسئول این نقاط اصلاح و حوادث به حداقل برسد.
کد خبر: ۸۸۰۲۹۴۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسین رجبی در نشست کارگروه پیشگیری از جرایم با موضوع حوادث رانندگی شهرستان شاهرود در سالن جلسات دادگستری شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه ما در حوزه شهرستان در خصوص تصادفات فوتی تصمیماتی اتخاذ نموده ایم اظهار کرد: با توجه به ماه 247 قانون کیفری سه تا شش ماه گواهینامه این رانندگان که تصادف منجر به فوت انجام داده اند ضبط می شود و در خصوص تشویق رانندگان کم خطر نیز باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعات رانندگان پر خطر و برگزاری دوره های آموزشی افزود: در خصوص آموزش این دسته رانندگان دوره های آموزشی در خصوص قوانین اجرا می شود.

رجبی با ارائه آماری از تصادفات درون و برون شهری گفت: در نه ماهه سالجاری در مجموع 1497 فقره تصادف داشته ایم که 28 مورد منجر به فوت 31 نفر از هموطنان شده و 933 مورد جرحی با 1218 نفر مصدوم و 536 مورد تصادف خسارتی در محورهای برون شهری شهرستان اتفاق افتاده است.

وی افزود: در محورهای درون شهری در نه ماهه سالجاری 1106 فقره تصادف روی داده که 9 فقره فوتی که 10 نفر جان باخته اند و 648 مورد جرحی که 784 نفر مصدوم شده و 382 مورد خسارتی بوده اند.

رجبی با اشاره به تصادفات برون شهری در محورهای مختلف بیان کرد: در محور شاهرود میامی و شاهرود آزادشهر 458 مورد تصادف رخ داده است که در محور شاهرود میامی 10 فقره تصادف فوتی و جان باختن 10 نفر و 124 مورد جرحی با مصدوم شدن 167 نفر و 79 مورد خسارتی بوده و در محور شاهرود آزادشهر 9 فقره تصادف فوتی که 11 نفر جان باختند و 161 مورد جرحی که 267 نفر مصدوم شده اند و 75 مورد خسارتی بوده است.

دادستان شاهرود با اشاره به شناسایی 19 نقطه حادثه خیز درون شهری و 21 نقطه حادثه خیز برون شهری شهرستان شاهرود اظهار کرد: با توجه به اعلام پلیس راهور این نقاط از لحاظ هندسی و نصب علائم رانندگی و روشنایی دچار مشکل هستند که باید دستگاه های مسئول چون شهرداری و اداره راه و ترابری در این خصوص با همکاری پلیس راهور اقدامات لازم را انجام دهند.سرهنگ فرزانه رئیس پلیس راهور شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه در سال 95 ،33 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت را در شهرستان شاهد بوده ایم افزود: در مجموع ما 13 درصد کاهش تصادفات را در شهرستان شاهد هستیم و تصادفات خسارتی نیز 26 درصد کاهش داشته ایم.

وی افزود: در نه ماهه امسال 162 درصد افزایش توقف خودروهای متخلف و حادثه ساز را در شهرستان شاهد بوده ایم و کاهش 51 درصدی تخلفات حادثه ساز را شاهد بودیم و اعمال قانون پلیس به رانندگان نیز 27 درصد افزایش یافته است که منجر به کاهش سوانح رانندگی شده است.

نجات صفوی مدیرکل راه و ترابری استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به 600 کیلومتر اصلاح شیب جاده های استان سمنان بیان کرد: 30 مکان برای برپایی نماز مسافران در سطح استان ایجاد شده و ایجاد مبلمان جاده ای و کاشت 23 هزار نهال در طول جادهای استان برای ایجاد زمینه ای برای توقف ماشین ها انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش 18 درصدی تصادفات در استان افزود: در شهرستان شاهرود 7/8 در شش ماه اول کاهش تصادفات داشته ایم و جزو شش استان برتر در مورد کاهش تصادفات در کشور هستیم و ما در سطح جاده های شهرستان 3 نقطه حادثه خیز داریم و سایر نقاط با توجه به فرمول شناخته شده مشکلی نداریم.

در این جلسه شهردار شاهرود نیز در خصوص مشکلات ترافیکی و رفع آنها مطالبی بیان کرد و رئیس پلیس راه شاهرود و میامی نیز در خصوص مشکلات جاده ای مطالبی بیان کرد.

اکبریان رئیس دادگستری شاهرود نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر بتوانیم حتی جلوی یک تصادف را بگیریم نقش و خدمت خود را انجام داده ایم عنوان کرد: این جلسه ان شاالله خروجی و نتیجه خوبی خواهد داشت و با توجه به هماهنگی های شهرداری و نیروی انتظامی و اداره راه مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم با فرهنگ سازی در کم کردن تصادفات کمک کنیم و در برخورد دستگاه قضایی با متخلفین نیز ما برخورد شدید داریم و ما امروز موتورسواران متخلف را با جرایم سنگین جریمه می کنیم هر چند نارضایتی بین مردم ایجاد شده اما می می خواهیم بازدارندگی در جامعه ایجاد کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها