مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر:

مشگین شهر زعفرانی می شود

مدیر جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: با برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی استان اردبیل کشت زعفران در مشگین شهر توسعه می یابد.
کد خبر: ۸۸۰۳۰۴۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیح از اردبیل به نقل از ایرنا، احمد شهریار افزود: زراعت زعفران به عنوان تغییر الگوی کشت و نیز پروژه اشتغال زای زنان روستایی در سال 13933 بصورت الگویی در سطوح خرد شروع شد و بدلیل موفقیت در کشت محصول این پروژه از روند الگویی خارج و در دستور کار برنامه های ترویجی قرار گرفت.

او هدف از کشت زعفران در شهرستان مشگین شهر را اقلیم شهرستان و نیاز آبی کم این محصول ، امکان کشت در زمین های شنی و رسی ، ایجاد اشتغال و در آمد زایی ، آسان بودن حمل و نقل ، خاصیت انبار داری خوب ، اهمیت اقتصادی و اجتماعی و داشتن خواص مختلف و کاربرد در صنایع غذایی ، دارو سازی ، پزشکی ، رنگرزی و تزئینی دانست.

وی گفت: سطح زیر کشت زعفران در شهرستان مشگین شهر 2 هکتار و میزان تولید آن در سال گذشته با توجه به اینکه سال اول کاشت محصول بود یک کیلوگرم بود و انتظار می رود تولید این محصول امسال بیش از 2 کیلوگرم باشد.

شهریار برگزاری کارگاههای آموزشی، بازدیدهای فنی و ترویجی ، توزیع پیاز زعفران و تلاش برای تشکیل تعاونی تولیدکنندگان زعفران را از برنامه های حمایتی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه توسعه این محصول با ارزش و گرانقیمت در سال های آینده ذکر کرد.

در سال های اخیر کشت زعفران در برخی از مناطق مستعد استان اردبیل رونق گرفته است ، زعفران کاران شهرستان خلخال بیش از 50 درصد زعفران استحصالی استان اردبیل را تولید می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار