حسینی شاهرودی:

طرح جایگزین مسکن مهر باید سریع تر رونمایی شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه مصوبۀ مجلس درباره توقف ساخت مسکن مهر جدید در جهت افزایش اهتمام دولت نسبت به تکمیل واحدهای نیمه کاره این طرح بوده است، گفت: ارائه طرح کارشناسی از سوی دولت برای جایگزینی با طرح مسکن مهر ضروری است.
کد خبر: ۸۸۰۳۰۴۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی با یادآوری مصوبه روز گذشته مجلس در خصوص توقف ادامه ساخت مسکن مهر جدید،  گفت:  این تصمیم در جهت افزایش اهتمام دولت نسبت به تکمیل واحدهای نیمه کاره رها شده از این طرح اتخاذ شده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد از مشکلات عدیده ایجاد شده در نتیجه ایرادات وارده به طرح مسکن مهر،  افزود:  بسیاری از اقشار ضعیف جامعه دار و ندار خود را برای خرید واحدی از واحدهای مسکن مهر فروخته اند؛اما هنوز با توجه به مشکلات بسیار این طرح،  امکان اسکان آن ها در بسیاری از مناطق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تبعات غیرکارشناسی بودن طرح مسکن مهر اکنون گریبانگیر متقاضیان شده است،  تصریح کرد:  با توجه به ایرادات بسیاری که براین طرح وارد است تا تکمیل نهایی و تحویل آن به مردم نمی توان به کلنگ زنی جدید در این حوزه اقدام کرد.

این نماینده مردم  در مجلس دهم با اشاره به افزایش جمعیت شهری در پی اجرای طرح مسکن مهر،  ادامه داد:  مهاجرت از روستا به شهر برای دریافت واحدی از واحدهای مسکن مهر دیگر معایب این طرح بود که مشکلات بسیاری را رقم زد.

وی با بیان اینکه توقف ساخت مسکن مهر جدید در شرایط فعلی بهترین تصمیم است،  تصریح کرد:  طبق مصوبه مجلس بانک مسکن مکلف به تامین منابع مالی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر در حال ساخت شده که این می تواند مشکلات به وجود آمده برای مردم را برطرف کند.

حسینی شاهرودی با تاکید براینکه توقف صرف طرح مسکن مهر و نداشتن برنامه مشخصی برای تامین مسکن اقشار آسیب پذیر منطقی نیست، گفت:  دولت با اجرای مصوبه مجلس در خصوص توقف ساخت مسکن مهر جدید باید برنامه دیگری برای خانه دار شدن اقشار متوسط و ضعیف جامعه ارایه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  ادامه داد: دولت باید هرچه سریع تر درخصوص اینکه چه برنامه ای برای تامین مسکن اقشار آسیب پذیر دارد، پاسخگوی نمایندگان باشد.

وی با بیان اینکه تعیین سیاست ها در زمینه تامین مسکن اقشار آسیب پذیر جامعه از سوی دولت باید در اولویت باشد، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی فعلی بعید است دولت تا انتخابات بتواند برنامه ای در زمینه تامین مسکن برای اقشار مذکور ارایه کند.

عضوهیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت آتی باید تدبیر جدی در بحث تامین مسکن داشته و از ایرادات طرح مسکن مهر باید عبرت بگیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار