رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ؛
حجت الاسلام سراغی گفت: اطلاع رسانی سازمان اوقاف در زمینه وقف و مهمترین نیازهای جامعه در حوزه وقف بیش از پیش بوده و این نشان از فعالیت گسترده و شبانه روزی مجموعه پرسنل این سازمان دارد.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۰۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،نشست تخصصی وقف با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.
 
در حوزه وقف نباید محدودیت ایجاد کرد 
 
در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سراغی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ آمادگی این اداره جهت سوق دادن نیات وقفهای جدید به سمت موضوعات علمی ، آموزشی و ورزشی را اعلام داشت و گفت: امسال دو نمونه وقف در حوزه آموزش و علوم قرانی در این شهرستان به ثبت رسیده است.
 
در ادامه دکتر گروسی رییس دانشگاه پیام نور شهرستان ساوجبلاغ نیز ضمن اشاره به گستردگی و تنوع وقف در تمامی ابعاد و موضوعات گفت: در حوزه وقف نباید وقف را محدود تعریف کرد.
 
دکتر گروسی گفت: اطلاع رسانی سازمان اوقاف در زمینه وقف و مهمترین نیازهای جامعه در حوزه وقف بیش از پیش بوده و این نشان از فعالیت گسترده و شبانه روزی مجموعه پرسنل این سازمان دارد.
 
رییس دانشگاه پیام نور شهرستان ساوجبلاغ در قیاس حوزه وقف و دانشگاه گفت: موضوع بیشتر وقفنامه های موجود ، امورات عام المنفعه میباشد و یکی از وظیفه دانشگاهها نیز ارائه خدمات عام المنفعه میباشد وعمده مطلب اینست که وقف را در بخشهای آموزشی، ورزشی و علمی گسترش بدهیم.
 
دکتر گروسی افزود: دانشگاه پیام نور ساوجبلاغ آمادگی همکاری در تمامی زمینه های فرهنگی ، قرانی و برنامه های مشترک با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوجبلاغ را دارد.
 
دکتر گروسی رییس دانشگاه پیام نور شهر هشتگرد همچنین اختصاص موضوعات پایان نامه ها و تحقیقات دانشجویی با موضوع وقف ، برگزاری نشستهای تخصصی وقف با دانشجویان رشته های حقوق و برگزاری برنامه های مشترک فرهنگی قرآنی را از جمله اقدامات این دانشگاه در حوزه وقف اعلام کرد.
 
در پایان این نشست از زحمات دکتر گروسی با اهداء تابلوی تصویر ضریح امامزاده موسی(ع) خوروین شهرستان ساوجبلاغ بعنوان بزرگترین ضریح سنگی جهان اسلام تقدیر شد.
ارسال نظرات