برگزاری مانور طرح اضطراری کامل فرودگاه زنجان در 20 دی 94

مانور طرح اضطراری کامل با حضور تمامی ارگان‌های امداد و نجات استانی و فرودگاهی در فرودگاه زنجان در 20 دی 94 برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۱۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مانورهای طرح اضطراری در فرودگاه‌ها در راستای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی ازسوانح هوایی و تقویت آمادگی پرسنل امداد و نجات در راستای مدیریت این سوانح اجرا می‌‌شود.

به‌منظور سنجش توانمندی ارگان‌های امدادرسان، برابر الزامات سازمان جهانی هواپیمایی کشوری مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه‌ها هر دو سال یک‌بار انجام می‌شود و در آن سرعت عمل و نحوه اطفاء٬ امداد و نجات این ارگان‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

و همچنین بلافاصله پس از روی دادن سانحه اطلاع‌رسانی ازطریق برج مراقبت پرواز به اشخاص و واحدهایی که در کتاب طرح اضطراری اعلام شده است، شروع و همه ارگان‌ها برابر وظیفه سازمانی خود اقدامات بعدی را انجام می‌دهند.در همین راستا یکی از اقدامات مهم و کلیدی تشکیل پست فرماندهی سیار در نزدیکترین مکان مشرف به محل سانحه جهت هدایت کار اطفاء٬ امداد و نجات است.

برای برگزاری هرچه بهتر این مانور، جلسات در قالب کارگروه تخصصی امدادی و امنیتی با حضور دستگاه‌های امدادرسان شهر، مجموعه استانداری زنجان و... برگزار شده است.

لازم به ذکر است، عملکرد دستگاه‌های مختلف در مانور در قالب سناریویی که تعریف شده، قابل بررسی است، همچنین حضور به‌موقع در زمان سوانح هوایی مهم‌ترین بخش حضور دستگاه‌هاست و هماهنگ نمودن بیش از 15 دستگاه که هرکدام وظیفه خاصی در برگزاری مانور دارند بسیار حایز اهمیت است.

وقوع سانحه در داخل و خارج از فرودگاه شرایط متفاوتی برای مدیریت سانحه و بحران ایجاد می‌کند، باید گفت:سوانح در داخل فرودگاه برعهده مدیریت فرودگاه و خارج از فرودگاه برعهده ستاد بحران استانداری هر استان است.

برگزاری مانورها یکی از الزامات فرودگاه‌های کشور و زمینه برطرف شدن موانع موجود در مسیر کنترل سوانح و بحران‌های هوایی و سبب تقویت عملکرد دستگاه‌های مختلف امدادرسان در زمان بحران است.

گفتنی است؛ این مانور با حضور نمایندگان دفتر استانداردهای فرودگاهی،مدیریت ایمنی شرکت فرودگاهها، اداره‌کل مراقبت پرواز و اداره‌کل ایمنی و آتش‌نشانی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات