خدمات‌رسانی نامناسب سونوگرافی در تنها بیمارستان مشگین‌شهر

تعطیلی بخش سونوگرافی تنها بیمارستان مشگین‌شهر و همچنین هزینه زیاد آن در بیرون از بیمارستانموجب نارضایتی عمومی را در شهرستان به همراه آورده به طوری که برای یک سونوگرافی باید یک ماه قبل نوبت گرفته شود.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۵۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیح از مشگین شهر به نقل از سفیرمشکین، شهرستان مشگین‌شهر از جمله شهرستان‌های بزرگ و پر جمعیت استان اردبیل است که در مسیر توسعه قرار گرفته و در حال گسترش است و نیازهای مردم این شهرستان نیز همگام با افزایش جمعیت و گسترش شهرستان در حال افزایش است.

شهرستان مشگین‌شهر با وجود جمعیت 150 هزار نفری تنها یک بیمارستان دارد که آن هم نیاز بیماران شهرستان را تامین نمی‌کند و همواره مردم شهرستان از این وضعیت در عذاب هستند به طوری که در اکثر مواقع مشاهده می‌شود که بیماران به علت کمبود تحت و اتاق خالی در سالن بیمارستان بستری و مداوا می‌شوند لذا نیاز بیمارستانی این شهرستان بیش از پیش مورد نیاز است.

از دیگر مشکلاتی که در بخش درمان مشگین‌شهر موجبات نارضایتی و گلایه مردم این شهرستان را به همراه داشته مسئله سونوگرافی است به طوری که در مرکز شهرستان تنها سه مرکز سونوگرافی وجود دارد که یکی از این مراکز توسط خانم دکتر پناهی اداره می‌شود که در سرویس دهی برای مردان با محدودیت‌هایی همراه است.

از دیگر مراکز سونوگرافی مشگین‌شهر می‌توان به مرکز سونوگرافی تنها بیمارستان اشاره کرد که به علت عدم تامین نیروی متخصص معمولاً تعطیل است و در صورت فعال بودن نیز تنها به بیمارانی که بستری هستند سرویس دهی می‌کنند این در حالی است که دستگاه سونوگرافی بیمارستان با صرف هزینه زیاد از بیت المال راه اندازی شده تا به بیمارسان خدمات رسانی کند اما متاسفانه به علت عدم تامین نیروی متخصص این تجهیزات خاک می‌خورد.

برابر اخبار به دست آمده از یک منبع آگاه در مهر ماه سال جاری طبق سهمیه یک نفر نیروی متخصص و بومی برای سونوگرافی بیمارستان مشگین‌شهر در نظر گرفته شده بود که به علت هوشیاری نماینده یکی از شهرستان‌های همجوار و عدم جذب متخصص طبق سهیه در این شهرستان این فرد اکنون در شهرستان دیگر مشغول خدمت می‌باشد جذب و مشغول خدمت می‌باشد و مشگین‌شهر همچنان با کمبود نیروی متخصص در امر سونوگرافی مواجه شده است.

از دیگر مراکز سونوگرافی شهرستان می‌توان به مرکز سونوگرافی دکتر عین‌الله‌زاده اشاره کرد که به تازگی در این شهرستان راه اندازی شده است که برخی از اقشار جامعه به علت وضعیت درامدی نامناسب قادر به پرداخت هزینه نیستند لذا سونوگرافی بیمارستان بهترین ظرفیت برای کمک به این افراد می‌باشد که مسئولان ارشد شهرستان می‌بایست برای این امر مهم چاره‌ای اندیشه کنند تا بیش از این مردم دچار رنج و زحمت نشوند.

به گزارش پایگاه خبری سفیرمشکین، در حال حاضر در این شهرستان برای انجام سونوگرافی می‌بایست یک ماه قبل نوبت گیری شود در غیر اینصورت نمی‌توان خدمات رسانی نمی‌شود لذا در صورتی که بیماری نیاز فوری به سونوگرافی داشته باشد با مشکل جدی مواجه می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار