خبرهای داغ:
شهردار حاجی آباد گفت: برگزاری یادواره های شهدا راه ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت است.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۶۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

احسان کریمدادی در حاشیه برگزاری یادواره 52 شهید بخش مرکزی شهرستان زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، اظهارداشت: امیدواریم همه ما هر آنچه که می گوییم و عمل می کنیم در راستای جلب رضایت خدا و اهل بیت و شهدای گرانقدر و والامقام باشد.

شهردار حاجی آبادبا اشاره به اینکه باید تلاش کرد که شور و حال شهادت در بین مردم زنده شود گفت:همه می دانند که انتقال فرهنگ شهادت با کتاب و بخش نامه امکان پذیر نیست بلکه باید سینه به سینه نقل شود و این امردر برگزاری یادواره ها امکان پذیر است.

امروز نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم

وی خاطرنشان کرد:امروز ما نیازمند شهدا و آرمان شهدا هستیم و هر چه بهتر این مراسم برگزار شود ارزش گذاری برای هویت خودمان بیشتر خواهد شد.

کریمدادی یادواره های شهدا را راهی برای ماندگاری شهدا و فرهنگ شهادت دانست و تصریح کرد: به همین دلیل باید به اندازه شهادت برای یادواره های شهدا احترام و ارزش قایل شد.

شهردار حاجی آباد مهمترین اثر برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و اذعان داشت: امروز در دنیایی زندگی می کنیم که دشمنان با حربه های مختلف به دنبال ترویج فرهنگ غربی و ترویج فساد و به دنبال سرکوب کردن ارزشها هستند.

وی بیان داشت:شهدای ما مخلصانه در راه شهادت قدم نهادند و عمر و هستی خود را در راه آرمان اسلام و انمقلاب فدا کردند و با خداوند معامله کردند و پاداش این معامله هم بهشت جاویدان خواهد بود.

کریمدادی به اهمیت برگزاری یادواره شهدا اشاره کرد و گفت:برگزاری اینگونه یادواره ها می تواند به تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه خصوصا در بین جوانان و نوجوانان کمک شایانی بکند.

مهمترین اثر یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

وی اهمیت یادواره شهدا را تاثیر آن در جامعه دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و کاری که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) انجام دادند کمتر از کار امام حسین(ع) نبود، دوران اسارت کمتر از عاشورا و شهادت نبود، زنده نگه داشتن عاشورا نیز کمتر از عاشورا نیست چراکه ما در پرتو این مراسم فرهنگ شهادت را انتقال می دهیم همچون عاشورا که فرهنگ حسینی را منتقل می کند.

شهردار حاجی آباد تهاجم فرهنگی را از جبهه های دشمنی دشمنان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: جوانان هدف جبهه فرهنگی هستند و دشمنان در صدد دورساختن جوانان از دین و حجاب بوده و هدفی جز این ندارند که در همین خصوص تاکیدات رهبری بر این است که همه بدانند دشمن در حوزه فرهنگی به جنگ با اسلام به پا خواسته است و آشنایی با راه و سیره شهدا می تواند در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیار کارساز باشد.

کریمدادی با اشاره به جمله معروف سید شهیدان اهل قلم مبنی بر اینکه پندار ما این است که شهدا رفته اند و ما مانده ایم اما حقیقت این است که زمان ما را با خود برده است و شهیدان مانده اند، اذعان داشت: امیدواریم خداوند مرگ همه ما را شهادت در راه خودش قرار دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها