مسئول سازمان بسیج اصناف اصفهان با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف دولت یکی از موانعی است که بر سر راه عملی شدن اقتصاد مقاومتی وجود دارد، گفت:در راستای حمایت از تولید داخلی تصمیم گرفته ایم تا برای فروشندگانی که کالاهای داخلی عرضه می کنند تخفیفات مالیاتی را در نظر بگیریم.
کد خبر: ۸۸۰۳۱۸۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش سرویس بسیج اصناف و بازاریان کشور خبرگزاری بسیج،حمیدرضا امانی مسئول سازمان بسیج اصناف استان اصفهان با اشاره به اقدامات موثری که در حوزه اقتصاد مقاومتی در اصفهان شکل گرفته است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت عملی شدن اقتصاد مقاومتی و همچنین منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال« اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» نام گذاری کرده اند از ابتدای سال کارگروهی را با عنوان کارگروه اقتصاد مقاومتی ایجاد کردیم که اعضای این کارگروه را افرادی چون رئیس اتاق اصناف استان، معاونین وزارت صنعت و معدن ، لاتاق بازرگانی، انجمن اسلامی بازار، روسای اتحادیه ها و ... تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون نزدیک به 40 کارگروه مرتبط در همین زمینه در ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است و تصمیمات بسیار مهم و موثری نیز در این کارگروه ها گرفته شده است که برخی از آن ها نیز تاکنون اجرایی شده است.

مسئول سازمان بسیج اصناف اصفهان با توجه به اقدامات صورت گرفته در این رابطه بیان داشت: اختصاص واحدهای صنفی، مجتمع های تجاری و همچنین ایجاد برخی بازارچه ها مثل بازارچه کوثر برای توزیع و فروش صرفا کالاهای داخلی در سطح استان در جهت حمایت و تقویت تولید ملی از جمله اقدامات موثری بوده که در این زمینه انجام شده است.

امانی افزود: در همین رابطه برای تشویق مغازه دارانی که در طرح فروش کالای تولید داخل شرکت می کردند با رایزنی هایی که با اتحادیه ها و سازمان امور مالیاتی داشتیم توانستیم تخفیفات مالیاتی را برای این افراد در نظر بگیریم و همانطور که مقام معظم رهبری مغازه داری را که فروش  تنها کالاهای داخلی را انجام می داد مورد توجه و عنایات خاص خود قرار دادند ما هم سعی کردیم تا برای چنین افرادی مشوق هایی را ایجاد کنیم تا تولید داخلی در تمام زمینه ها رونق بگیرد.

وی با توجه به کارهای صورت گرفته در رابطه با موضوع مبارزه با کالای قاچاق اظهار داشت: در ذیل کارگروه اقتصاد مقاومتی کارگروهی را نیز با عنوان کارگروه مبارزه با کالای قاچاق در استان ایجاد کردیم و طی جلسات متعدی که با صنوف مختلف و همچنین ارگان های نظارتی مثل نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با کالای قاچاق داشتیم اقدامات خوبی در راستای مبارزه با این نوع کالاها و ترویج کالاهای داخلی در استان صورت گرفت و خوشبختانه تا کنون توانستیم مقادیر بسیاری از این کالاهای قاچاق را کشف کنیم و به مراجع ذیربط ارجاع دهیم.

مسئول سازمان بسیج اصناف اصفهان با بیان موانعی که بر سر راه اجرایی شدن اقتصاد  مقاومتی وجود دارد، عنوان کرد: رکود فراگیری که در کشور وجود دارد یکی از اصلی ترین موانعی است که تا کنون بر سر راه اقتصاد مقاومتی قرار وجود داشته که این ناشی از عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصادی می باشد و متاسفانه گریبانگیر همه حوزه ها از جمله تولید و توزیع نیز شده است و مسئولین مرتبط به این حوزه هم خیلی پیگری حل چنین معضلاتی نیستند.

امانی در پایان با اشاره به راهکارهای 13 گانه اقتصاد مقاومتی که از سوی سازمان بسیج اصناف کشور طراحی شده است، خاطر نشان کرد:13 راهکاری که برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی طراحی شده است دقیقا به اصلی ترین مسائل و موانعی که بر سر شاهرگ ها اصلی اقتصاد وجود دارند اشاره کرده است و با اجرایی شدن تمام این راهکارها به طور قطع شاهد تاثیر بسزایی در امور اقتصادی کشور خواهیم بود و تنها مسئله این است که بتوانیم دولت مردان را نیز پای کار آورده و با همکاری یکدیگر بتوانیم رونق اقتصادی را به کشور برگردانیم.

ارسال نظرات