نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت:اقتصاد مقاومتی اقتصادی ایده آل و الگو برای همه بشریت است.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۱۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در هشتمین همایش ملی سیره علوی که امروز صبح به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد ، اظهارداشت: ما باید برای تحقق شعار سال با موضوع اقتصاد مقاومتی در ابعاد مختلف حکومتی و زندگانی فردی تلاش کنیم چرا که سیره زندگانی مولای متقیان امام علی (ع) و ائمه اطهار (ع) الگو و برگرفته از اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی ایده آل و الگو برای همه بشریت است و برای تحقق این امر باید اعتقادی راسخ داشته باشیم و ابعاد مختلف اقتصادی امام علی (ع ) را به عنوان الگو و چراغ راه هدایت تحقق شعار سال قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان تصریح کرد پس از اعتقاد به مباحث اقتصاد مقاومتی مشارکت مردمی در سپردن امورات اقتصادی نیز یکی دیگر از ابعاد تحقق شعار سال است.

وی با اشاره به اینکه با تدبیر مدیریتی می توان سرمایه های اندک را رشد و ارتقاء بخشید و در خدمت توسعه و بالندگی اخلاقی و ارزشی اقتصاد بکار گرفت یادآور شددر دوران تحریم ها آسیبی که به اقتصاد کشور وارد شد کمتر از آسیب وارده سوء مدیریت به کشور بود و در این خصوص باید تصمیمات کاربردی و الگویی اقتصاد مقاومتی اتخاذ گردد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزودباید با مدیریت درست منابع و استفاده بهینه از هدرفت بیت المال جلوگیری نمود تا شاهد رشد و بالندگی ارزشی اقتصاد در همه عرصه ها باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه برگزاری همایش هایی با محوریت بررسی ابعاد سیره علوی باید خروجی منسجم و هدفمندی برای تحقق الگویی ابعاد سیره علوی در جامعه داشته باشد افزودبا پیاده نمودن ابعاد و سیره الگویی زندگانی امام علی (ع)،ایمان به تحقق اقتصاد مقاومتی،ایمان به توانمندی های داخلی و مشارکت مردم می توان به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک نمود و این مهم با عزم جهادی مردم و مسئولان امکان پذیر خواهد بود .

وی در پایان تاکید کردمعیشت زندگانی مردم نباید به خاطر سوء مدیریت مدیران به خطر بیافتد و باید در این خصوص مسئولان با الگو گیری از سیره حکومتی امام علی (ع) در جهت بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم همت خود را بکار گیرند.

ارسال نظرات