وجود آسیب‌ها حتی به میزان اندک نیز، براي جامعه اسلامي زیبنده نیست و باید در راستای رفع آن، اقدامات اساسی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۳۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی با اشاره به اینکه، بهره مندی از ظرفیت جامعه خیرین، زمینه مناسبی در استان زنجان وجود دارد گفت: افرادیکه در درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان و مشکلات کلیوی مشارکت می‌نمایند، قطعا انگیزه لازم به منظور پیشگیری و درمان معضل اعتیاد در جامعه را هم دارند.

درویش امیری افزود: همانطور که خیرین، نیکوکاران و نیک اندیشان زنجان حوزه های مختلفی را با مشارکت خود بیمه کردند در مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد نیز به کمک دولت بیایند تا جلوی آسیب های مخرب اجتماعی در این حوزه گرفته شود.

وی در ادامه اظهار داشت: پیشگیریاز وقوع و شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه اولین و مهمترین اقدام در تدوین برنامه جامع استانی است و گام دوم توجه به موضوع "درمان" و گام سوم اهتمام در "مبارزه" با مواد مخدر است که انتظار می رود از سوی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در تدوین و ارائه برنامه جامع استانی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان تصریح کرد: در بخشی از این گزارش که به تشریح وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان‌های کشور اختصاص داشت، بر اساس جمع‌بندی ملی، استان‌های البرز، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان رتبه‌های اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده اند و خوشبختانه استان زنجان در زمینه آسیب‌های اجتماعی در جایگاه سی‌اُم کشور قرار گرفته است.

درویش امیری افزود: رهبر معظم انقلاب با رصد و پیگیری‌های مداوم انتظار دارند تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها در زمینه مهار آسیب‌های اجتماعی با جامعه دینی، شیعی و اسلامی همکاری و تعامل داشته باشند.

وی به اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور، در جایگاه خوبی قرار دارد، افزود: وجود این آسیب‌ها حتی به میزان اندک نیز، براي جامعه اسلامي زیبنده نیست و باید در راستای رفع آن، اقدامات اساسی صورت گیرد.

استاندار زنجان در پایان خاطر نشان ساخت: بزرگنمایی اخبار هر یک از موضوعات و آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌های داخلی که گاها با هدف تحقیر و تخریب دولت‌ انجام می شود، مورد سوء استفاده رسانه‌های معاند خارجی و بویژه دستمایه نشریات عربی و وهابی قرار می گیرد و زمینه تخریب چهره نظام و حاکمیت جمهوري اسلامي را فراهم آورده و لطمات فراوانی را به جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی تحمیل می کند.

ارسال نظرات