دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر به همایش ملی "سیره علوی" به هشتمین همایش ملی «سیره علوی» با رویکرد شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که به میزبانی دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان برگزار شد پیامی را به این همایش ملی فرستاد
کد خبر: ۸۸۰۳۲۶۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله کاظم صدیقی، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر پیامی را به این همایش ملی فرستاده که متن پیام به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 

سلام و صلوات خدا بر انبیاء و خاتم آنان و بر اوصیاء پیامبران خصوصاً سید اوصیاء امیرمؤمنان علی(علیه السّلام)؛ چشمه‌های فضیلت، زندگی‌سازان شریف و مربیان لاهوتی و سلام و درود خدا بر ارواح پاک شهیدان و امام شهیدان، بیدارگران نسل حاضر و سلام و درود بر فرزانگان سنگرنشین عرصه معرفت و فرهنگ، پرچم‌داران بینش و معرفت، عالمان حوزه و دانشگاه، پاک‌باختگان مولا امیرالمؤمنین(ع) و متعهدین به ترویج غدیر مولود کعبه و شهید محراب و پاسداران انقلاب اسلامی.

اینک که همایش سالانه بنیاد بین‌المللی غدیر در استان لرستان را با عنوان «سیره علوی» برگزار می‌کنید به این مناسبت چند کلمه از باب مشارکت در جهاد عاشقانه تقدیم می‌دارم.

الف) دوستی اهل‌البیت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم و امیرالمؤمنین(علیه السّلام) از فرائض قرآنی است که «قل ما أسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی». ب) عشق به علی(ع)سرمایه‌ای است برای امت نه انتفاعی است برای آن حضرت‌که «ما سئلتکم من اجر فهو لکم» ج) یکی از ثمرات این مهر و شیدایی حصول جذبه‌های درونی جهت سیر به‌سوی کمال مطلق و تخلق به اخلاق الهی و بسیج اندیشه و انگیزه در راستای زندگی عرشیست.

د) عشق و ارادت بدون شناخت و معرفت عمیق نسبت به سبک زندگی آنان میسور نخواهد بود. هـ) از این‌رو حضرت رب‌العالمین برجستگی‌هایی از زندگی امیرالمؤمنین(علیه السّلام)را در کتاب زندگی‌ساز خود، یعنی قرآن کریم آورده است: پیشگام بودن آن حضرت در پذیرش آیین توحیدی «السابقون السابقون اولئک المقربون» فداکاری تا مرز جان و سپر‌شدن در جهت حفاظت از دین و آورنده آن یعنی رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضاه الله و الله رئوف بالعباد» علم بی‌پایان امیرالمؤمنین(علیه السّلام) که عالم به علم‌الکتاب بود و علم‌الکتاب همه علم است.

«ویقول الذین کفروا لست مرسلا قل کفی بالله شهیدا بینی و بینکم و من عنده علم الکتاب» آراسته بودن به زیوری که از خلائق دل می‌برد یعنی ایمان و عمل صالح «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودّا» برترین الگوی صداقت «یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله و کونوا مع الصادقین» تحمل گرسنگی‌های طولانی جهت سیر‌کردن نیازمندان «و یطعمون الطعام علی حبه مسکینا و یتیما و اسیرا» خوب‌ترین آفریده «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریه» برترین پشتیبان و حامی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلّم در همه عرصه‌ها «ان تتوبا الی الله فقد ضغت قلوبکما و ان تظاهرا علیه فان الله هو مولاه و جبریل و صالح المومنین و الملائکه بعد ذلک ظهی» و در آیات دیگر مسئله انفاق شبانه‌روزی، جهاد، انتظار شهادت، هجرت، پایبندی به تعهدات، عصمت، ابتهال و دعا، سوز و گداز و همه خوبی‌ها و ارزش‌های بالا و انحصار شایستگی برای ولایت درحق او آمده است.

پس علی(علیه السّلام) عالی است، راه است و راهنما؛ دلبر است و خدانما؛ حق نماست و باطل‌ستیز؛ صابر است و تسلیم؛ راضی است و مرضی. او زندگی است و سبک زندگی، آب گوارای تشنگان حیات است و امان برای جهانیان که هم ضربت شمشیرش در روز مصاف برتر از عبادت ثقلین است و هم ایتاء زکاتش هم وزن و همراه نماز.

جهاد فرهنگی شما فرهیختگان استان لرستان را ارج نهاده و از پیشگاه حضرت حق فتوحات مستمر در میدان ولایت را مسئلت می‌نماییم. همت والای شما بزرگواران، دلگرمی برای ما خادمان و رونق و سربلندی برای مردم شریف ایران و الگوی مناسب برای دیگر استان‌ها خواهد بود.

 
 انتهای خبر/ز
 
ارسال نظرات