آلیا در گفتگو با «بسیج»:

دولت در طرح تحول سلامت فقط مانور می دهد

نماینده ادوار مجلس گفت: طرح تحول سلامت یکی از طرح هایی بود که دولت روی آن مانور داد و به لحاظ سیاسی هم بهره برداری کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۲۶۱
|
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

فاطمه آلیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: وقتی طرحی به عنوان تحول در هر شأنی از شئونات اجرایی مطرح می شود قطعاً استقبال بسیاری از آن صورت می گیرد. قدم های اولیه طرح تحول سلامت برداشته شد اما باید نقاط ضعف و قوت آن بررسی می شد که متاسفانه از آن غفلت شد.

وی ادامه داد: یکی از نقاط مثبت طرح تحول سلامت این بود که مراجعه به بیمارستان های دولتی برای اقشار مستضعف آسان شد اما از طرف دیگر باید بگوییم که همه امکانات در تمامی بیمارستان های دولتی نیست بگونه ای که بیمارستان های دولتی بیماران را به بیمارستان ها و مطب های خصوصی ارجاع می دهند و همچنین تعرفه پزشکان و بیمارستان های خصوصی افزایش یافت.

دبیر کل حزب زنان جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت یکی از طرح هایی بود که دولت روی آن مانور داد و به لحاظ سیاسی هم بهره برداری کرد. در شرایطی که مشکلاتی همچون گرانی نارضایتی هایی را در جامعه ایجاد کرده است دولت هم بر این طرح مانور می دهد. این طرح از محل بودجه های دولتی سرمایه گذاری کرد و بعد از مدتی هم منبع تامین اعتبارات با مشکل مواجه شد؛ بنابراین متخصصان آینده خوبی را برای طرح تحول سلامت با این شیوه و ساز و کاری که مسئولان دارند پیش بینی نمی کنند.

آلیا تصریح کرد: با طرح تحول سلامت، تعرفه و ویزیت پزشکان و بیمارستان های خصوصی افزایش یافت و شکاف و فاصله ای بین بخش دولتی و خصوصی ایجاد شد. کارشناسان و متخصصان قائلند اگر طرح تحول سلامت به همین صورت پیش برود به بن بست خواهد رسید.


ارسال نظرات
آخرین اخبار