خبرهای داغ:
آیت‌الله جوادی آملی مطرح کرد

عبادت برای خدا عامل دستیابی به مقام ولی‌الله

مفسر قرآن کریم گفت: تعلیمات دینی ما را به ولایت فرا می‌خواند و اول کسی که در بین امت پرچم ولایت را بلند کرد امیر مؤمنان(ع) بود؛ باید حب‌الله را عبادت کرد تا ولی‌الله شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۳۲۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
عبادت برای خدا عامل دستیابی به مقام ولی‌الله
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: قرآن معنای دقیقی برای احسان ذکر کرده است و می‌گوید به گروهی از متفکران بشارت بده که مکتب‌ها، آرا و نظرات را بررسی کرده و احسن را انتخاب کنند، بنابراین در این بخش دعوت به پژوهش مقتدرانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بهترین مکتب‌ها انسان را به الله و دین دعوت می‌کند، گفت: وجود پیامبر اکرم(ص) انسان‌ها را به خدا دعوت می‌کند، مهم‌ترین احسان همین پژوهش‌های دینی و ارزیابی مکاتب و پذیرش پس از تحقیق است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: عقاید و اعتقادات از یکسو و ارکان دین از سوی دیگر مطرح است که سبب طهارت می‌شود و انسان بدون آنها طاهر نیست.

وی اضافه کرد: صدقه مال مردم است، زمانی که در اموال شخص باشد، مجموع را آلوده می‌کند، چون به مالک مرتبط است، زمانی که حق دیگران گرفته شد، مال پاک می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه غصب آلوده است، گفت:‌ مال آلوده نیست، یکی از مصارف هشت‌گانه زکات این است که فی سبیل الله باشد، چگونه انسان قصد قربت کند، زمانی که غصب وجود دارد و این امر مال را آلوده می‌کند.

وی یادآور شد: تعلیمات دینی ما را به ولایت فرا می‌خواند اول کسی که در بین امت پرچم ولایت را بلند کرد، امیر مؤمنان(ع) بود، باید حب الله عبادت کرد تا ولی‌الله شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر انسان از خوف نار و شوق از جنت عبادت کند، ولی‌الله نمی‌شوند.
ارسال نظرات