خبرهای داغ:
آیت‌الله علوی گرگانی:

گزینش‌ها فارغ از غرض‌ورزی و دیدگاه شخصی باشد/ حریم خانواده‌ها با تلفن همراه شکسته است

یکی از مراجع تقلید گفت: مسؤولان گزینش در ادارات دقت کنند این امر فارغ از غرض‌ورزی و دیدگاه شخصی صورت گیرد و در عین حال مراقب باشند حقوق مردم ضایع نشود.
کد خبر: ۸۸۰۳۳۲۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
گزینش‌ها فارغ از غرض‌ورزی و دیدگاه شخصی باشد/ حریم خانواده‌ها با تلفن همراه شکسته است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای هسته گزینش دستگاه‌ها و ادارات دولتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: باید همه جوانب را در نظر بگیریم و خدا از ما انتظار دارد که در هر رشته و طبقه‌ای که مشغول خدمت‌رسانی هستیم مراقب باشیم حق مردم از بین نرود.

وی با بیان اینکه هر انسانی در جامعه مدنی سلسله حقوقی دارد، تصریح کرد: یکی از مرزهای مهم دین، مسئله گزینش است و اگر در کار، نگاه شخصی صورت بگیرد باید در آخرت نزد خداوند پاسخگو باشید.

این مرجع تقلید تأکید کرد: باید در امر گزینش مراقب باشید که سختگیری‌ها موجب تضییع شخصیت افراد نشود و مراقب باشید که خیانتی نیز صورت نگیرد و حفظ امانت کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید رحمتم و فضلم را بر شما گسترش دادم و اگر قرار بود سختگیرانه و دقیق به‌ حساب شما برسم حتی یک نفر به بهشت نمی‌رفت.

وی با اشاره به آیه‌ای در قرآن مبنی بر ترس از زمان حساب گفت: منظور این نیست که خدا خلاف عدالت رفتار می‌کند بلکه منظور این است که خدا در محاسبات دقیق و جدی است.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم ادامه داد: مسؤولان گزینش باید مراقب حقوق مردم باشند که در این گزینش‌ها تضییع حق صورت نگیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه موقعیت کنونی بسیار حساس است، ادامه داد: هر چه علم جامعه بیشتر می‌شود مشکلات نیز افزایش می‌یابد. اکنون دنیا در دستان مردم قابل‌ مشاهده است و این امر ناشی از پیشرفت علم است هر چند که این مسائل خود مشکلاتی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دشمن وارد حریم خصوصی مردم شده است، گفت: باید مراقب باشیم چرا که دشمن حریم امن خانواده‌ها را شکسته و با گوشی‌های موبایل وارد حریم خصوصی منزل ما شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: در روایتی از امام صادق‌(ع) آمده است زمانی می‌آید که مردم در کف دست خود دنیا را مشاهده می‌کنند و در آن زمان کسی نمی‌توانست مفهوم کلام امام معصوم را درک کند ولی اکنون موبایل در دستان مردم است و با آن به همه دنیا دسترسی دارند.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: باید از دولت بخواهیم که مسئله فضای مجازی را جدی بگیرد تا شاهد رشد مشکلات و آسیب‌ها در اجتماع نباشیم.

وی با انتقاد از مسؤولان که می‌گویند در زمینه فضای مجازی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، خاطرنشان کرد: نباید بگویید که نمی‌توانیم بلکه باید بگویید که به‌ اندازه توانمان حرکت‌های لازم را انجام می‌دهیم.
ارسال نظرات