کد خبر: ۸۸۰۳۳۳۷
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در راس هیئتی با خانواده معظم شهیدان مولان پور در شهرستان سردشت دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، این دیدار به مناسبت درگذشت قادر مولان پور پدر شهیدان شهین، ناصر، مال مال و همسرش شهیده در منزل مسکونی با بازماندگان و خویشاوندان وی صورت گرفت.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی ضمن تسلیت و درگذشت پدر شهیدان مولان پور با اشاره به اینکه شهدا چشم و چراغ ملت هستند گفت: خانواده های معظم شهدا در طول 38 سال از عمر پربرکت انقلاب و در هر برهه ای از زمان از یک سو پرچمدار دین و دیانت بوده اند و از سوی دیگر عامل شکست دشمنان.

خرّم راه شهدا را به فرزندان آنها توصیه کرد و در این خصوص افزود: شما خانواده معظم شهدا میراث داران ارزش های گرانبهایی هستید که شَرف و روح آزادگی در گرو جانفشانی شهدای شما بوده و امروزه آنها سند افتخار مملکت هستند.

وی وظیفه مسئولان را خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا عنوان کرد و گفت: آرامش و امنیتی که امروزه در کشور حاکم است به پاس خون شهدا است و خداوند توفیقی دهد در تعامل باقیمانده با شهدا، شرمنده نباشیم.

خرّم بیان کرد: سپاه خود را مدیون خانواده شهدا می داند و معتقد است که شهدا بر گردن ملت و نظام حق دارند و اینچنین خانواده هایی که برای این مملکت از سرمایه های معنوی و دنیوی خود گذشتند و در نهایت شهید و یا جانباز شدند هرگز فراموش نمی شوند.

بر اساس گزارش بُلفَت، قادر مولان پور مشهور به "وه ستا قادر ره ش هه رمی" در 7 تیر سال 66 بر اثر بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق و اصابت یک بمب به روستای "ره ش هه رمی" از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت سه فرزند به نام های شهین، ناصر و مال مال، و همچنین همسرش در حالی که باردار و پابه ماه بود را از دست داد.

قادر مولان پور یکی از شاهدان و اسناد معتبر پرونده قضایی هشت سال جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان در لاهه کشور هلند - تنها پرونده مطرح شده در یک دادگاه اروپایی - بود که منجر به 17 سال محکومیت فرانس فان آنرات به عنوان جنایتکار جنگی شد.

طبق امار ارائه شده بنیاد شهید، شهرستان سردشت دارای 850 شهید که 118 شهید شیمیایی هستند و همچنین حدود 2500 جانباز دارد که 1600 نفر از آنها به عنوان جانباز شیمیایی شناخته شده اند.

شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

ارسال نظرات