امام جمعه موقت بندرعباس گفت: اقتصاد مقاومتی در مسیر افزایش قدرت ملی است.
کد خبر: ۸۸۰۳۳۵۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام سید عباس تقوی عصر امروز در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی صرفا نام‌گذاری یک سال نیست بلکه یک راهبرد و استراتژی کلان در نظام جمهوری اسلامی برای آسیب‌ناپذیر ساختن ملت ایران و گسترش رفاه عمومی در جامعه است.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی در مسیر افزایش قدرت ملی است، افزود: اگر ملتی بتواند بر روی پای خود ایستاده و به توانایی‌های خود در زمینه‌های مختلف متکی باشد، ملتی شکست‌ناپذیر خواهد بود و هیچ قدرتی نمی‌تواند اراده خود را بر او تحمیل کند.

امام جمعه موقت بندرعباس اضافه کرد: بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی جفای به اقتصاد ملی است چرا که تنها نسخه نجات اقتصاد کشور بشمار می‌رود و می‌تواند حرکت اقتصادی ایران را مبتنی بر تولید، دانش، فناوری‌های جدید، مدیریت مصرف و به طور کلی بر پایه آموزه‌های اسلامی منطبق ساخته و از میزان وابستگی‌های کشور بکاهد.

تقوی گفت: مقابله با فساد یک وظیفه بر دوش همه مسؤولان کشور است و باید شدیدترین برخوردها با عاملان دست‌اندازی به بیت‌المال صورت گیرد چرا که آنان نه تنها به اعتماد عمومی مردم به نظام لطمه وارد می‌کنند بلکه سبب آسیب مستقیم به مردم نیز شده‌اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مسؤولان باید در هر جایگاهی نسبت به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی ادای دین کنند و با تدوین راهکارهایی در این زمینه به کمک اقتصاد کشور بیایند و این مهم محدود به مناصب اقتصادی و اجرایی نیست بلکه در تمامی حوزه‌های مدیریتی حتی در بخش خصوصی نیز توجه به اقتصاد مقاومتی ضروری است.

امام جمعه موقت بندرعباس تأکید کرد: با گذشت 10 ماه از آغاز سال، هر کدام از بخش‌های کشور باید میزان تحقق برنامه‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی خویش را برای مردم تشریح کرده و از دولت نیز انتظار می‌رود که یک ارزیابی دقیق از دستگاه‌ها در این زمینه داشته باشد.
ارسال نظرات