الموسوي در واکنش به انفجارات تروریستی اخیر عراق که جان ده‌ها شهروند این کشور را گرفت؛ خواستار پاکسازی سازمان‌های امنیتی از لوث افراد فاسد و رفع مصونیت از داعشی‌های سیاسی شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۳۷۸
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکومیت انفجارات اخیر در عراق آورده است: جنایات وحشيانه‌اى كه گروه تروریستی داعش علیه ملت عراق، از کودکان و زنان گرفته تا پیرمردها مرتکب می‌شود؛ در طول تاریخ همانندی نداشته و پدیده‌ای بسیار خطرناک است.
«سید هاشم الموسوي» افزوده است: قدرت‌های جهانی در برابر این جنایات به سکوت اکتفاء نکرده بلکه توسط سازمان‌های اطلاعاتی و مزدوران القاعده‌ای و داعشی خود بر نابودی همه جانبه این کشور (عراق) اصرار می ورزند تا آن را به زانو در آورده و تابع سیاست‌های استعماری خود کنند.
 
وی تصریح کرد: آنان می‌خواهند عراق را به کشوری کوچک و بی تاثیر تبدیل و جایگاهش را در قضایای محوری امت اسلامی و جهان تضعیف کنند.
سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء ضمن بیان اینکه "فعالیت‌های تروریستی دلیل قاطعی بر رذالت، پستی و ضعف تروریست‌ها و حامیان آنان در مواجهه با شیرمردان عراق در میدان‌های جنگ است"، خاطرنشان ساخت: آنان با این اعمال جنایتکارانه به دنبال کم کردن فشار از تروریست‌ها در شهرهای محاصره شده و به دست آوردن منافع سیاسی برای حامیان آن است.
 
الموسوی در ادامه برای برون رفت از این حوادث دردناک، خواستار افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی و انجام عملیات پیش‎گیرانه علیه لانه‌های تروریست‌ها و نابودی عناصر آن در مناطق کمربند امنیتی بغداد شد.
 
وی پاکسازی سازمان‌های امنیتی این کشور از افراد فاسد، مقصر و سست در ادای وظیفه مقدس میهنی را نیز ضروری دانست.
 
سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء همچنین درمورد سومین مرحله از برنامه پیشنهادی خود آورده است: از همه نمایندگان و مسئولانی که از داعش دفاع می‌کنند و جنایات تروریستی آن را به واسطه ادله غیر قابل قبول و به دور از عقل و منطق توجیه می‌کنند و به افزایش خشونت، جنگ طائفه‌ای و شعله‌ور شدن فتنه بین ملت عراق دامن می‌زنند؛ رفع مصونیت شود.
الموسوی، اعدام تروریست‎ها و جنایتکاران، عدم تاخیر در محاکمه آنان و لزوم پاکسازی زندان‌ها از لوث وجودشان را موضوعی قابل اهمیت خواند.
 
وی در پایان، "تسریع در عملیات پاکسازی موصل و حویجه" را ششمین مرحله راه حل برون‌رفت از بحران فعلی عنوان کرد.

ارسال نظرات