فرماندار اردبیل:

آماده حمایت از برنامه‌های فناورانه جهاددانشگاهی هستیم

فرماندار اردبیل گفت: از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی در راستای توسعه استان و رفع نیازهای موجود حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۸۸۰۳۴۳۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، جواد زنجانی با بیان این مطلب در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: مناطق مرزی، آب‌های گرم‌ معدنی و زیرساخت‌های موجود درمانی در استان می‌تواند زمینه را برای توسعه گردشگری سلامت فراهم کند.

وی به خدمات علمی، آموزشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: برای بهره‌مندی استان از این ظرفیت‌ها باید مساعدت‌های لازم از سوی مسؤولان امر انجام گیرد تا این توانمندی‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.

زنجانی، استان اردبیل را یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی و باغی عنوان کرد و گفت: از جهاددانشگاهی انتظار می‌رود برای پیشگیری از سرمازدگی این محصولات و خام‌فروشی، طرح‌های جدید و کاربردی ارائه نماید تا بتواند این نقیصه را رفع کند.

وی افزود: با توجه به فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز، جهاددانشگاهی استان اردبیل باید توریست درمانی را مورد توجه قرار دهد و برای توسعه فعالیت‌های آن اقدام نماید.

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل از آمادگی این واحد برای انجام بهینه ماموریت‌ها و طرح‌های محوله از سوی مسؤولان استان خبر داد و گفت: از آنجا که استان اردبیل یکی از قطب‌های اصلی تولید سیب زمینی در کشور است و سالانه مقدار زیادی از آن به دلیل عدم صادرات و فرآوری از بین می‌رود به همین خاطر جهاددانشگاهی برای جلوگیری از هدر رفت این سرمایه اقداماتی انجام داده است.

رامز نصیری صالح افزود: برای حل این مشکل در استان، جهاددانشگاهی واحد اردبیل با همکاری پژوهشکده صنایع شیمیایی جهاددانشگاهی، طرح ایجاد پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری(حفاری) که در صنعت نفت کاربرد دارد را به استانداری اردبیل ارائه کرده است و در صورت اجرایی شدن آن می‌تواند یک چهارم نیاز کشور به این نوع نشاسته را تامین نماید.

وی از تهیه دو طرح پژوهشی در زمینه گردشگری سلامت خبر داد و از فرماندار اردبیل حمایت از اجرایی شدن این طرح‌ها را خواستار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار