خبرهای داغ:
به دنبال زلزله اخیر منطقۀ کالپوش، دکتر حسینی شاهرودی در تذکری کتبی به رئیس جمهور خواستار رسیدگی فوری به مشکلات زلزله زدگان روستاهای کالپوش شهرستان میامی شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۴۸۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی تذکر کتبی نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی به رئیس جمهور قرائت شد.

 متن تذکر به شرح زیر است:

"با سلام و تشکر از مساعدت های مدیران، مسئولین و کارکنان دستگاه های اجرایی استان و شهرستان در امداد رسانی به زلزله زدگان روستاهای کالپوش شهرستان میامی بخصوص اهالی روستای نردین، انتظار دارد با توجه به سرمای شدید در منطقه، دستور فوری در پرداخت کمک های بلاعوض و وام سهل الوصول با ضامن زنجیره ای ترجیحاً توسط بانک کشاورزی که در آن روستا می باشد، صادر فرمایید."

همچنین دکتر حسینی شاهرودی طی تذکرات جداگانه ای به وزرای محترم کشور و راه و شهرسازی با اشاره به سرمای شدید زمستان و مشکلات عدیده اهالی، خواستار تسریع در پرداخت کمک های بلاعوض به زلزله زدگان و نیز تسریع در تعیین تکلیف مالکیت عرصه های منازل خسارت دیده بخش کالپوش شهرستان میامی خصوصاً روستای نردین شد.

جمعه گذشته نیز (10 دی ماه) نماینده مردم شاهرود و میامی با سفر به روستای نردین، حضوراً به بررسی وضعیت زلزله زدگان پرداخت.

شایان ذکر است در پی زلزله بامداد 8 دی ماه که طبق گزارش مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمان وقوع نخستین زمین‌لرزه ساعت 26 دقیقه و 19 ثانیه بامداد در 11 کیلومتری عمق زمین و مرکز آن روستای نردین شهرستان میامی اعلام شد، خسارات زیادی به واحد های مسکونی روستاهای نردین، طلوبین و باغچه وارد آمد که خوشبختانه گزارشی از تلفات جانی واصل نگردیده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها