خبرهای داغ:
یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن با پیچیده کردن اوضاع در صدد است مانع شناخت دشمن اصلی از فرعی شود ولی با تبعیت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید مانع این امر شد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۰۳
|
۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷
تلاش نرم دشمن برای جابه‌جا کردن دشمن فرعی و اصلی/ فتنه 88 نیروهای انقلابی را از ناپاک‌ها جدا کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، همایش «مبلغات» با حضور جمعی از بانوان طلبه مبلغ استان قم عصر امروز به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این همایش با بیان اینکه فتنه 88 و حماسه «9 دی» برکاتی را به همراه داشته است، گفت: برکت حماسه 9 دی که برای همگان آشکار است چرا که این حماسه موجب تجدید حیات انقلاب اسلامی شد و اگر این حماسه محقق نمی‌شد کشور دچار حادثه می‌شد؛ فتنه 88 را نیز به این سبب دارای برکت می‌دانم که موجب شد نیروهای انقلابی، پاک و خالص از عناصر ناپاک جدا شوند.

وی عنوان کرد: در جریان فتنه 88 عده‌ای به دلیل کم بصیرتی و عده‌ای نیز به دلیل بی‌تقوایی دچار لرزش شدند؛ برخی از چهره‌هایی که گمان می‌کردیم می‌توانند در ادامه مسیر انقلاب یاری دهنده باشند و به انقلاب خدمت کنند خلاف منافع انقلاب اسلامی و مردم ایران عمل کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر دشمن را درست شناسانی نکنیم و به جامعه نشناسانیم، دشمن ملت ما را فریب می‌دهد و با پیچیده کردن اوضاع مانع شناخت دشمن اصلی از دشمن فرعی می‌شود و نیروهایی را خواسته یا ناخواسته وارد صحنه خود می‌کند و آن‌ها را طبق نقشه خود به بازی در می‌آورد. باید با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری سعی کرد که پیچیده شدن اوضاع مانع شناخت دشمن اصلی از دشمن فرعی نشود.

رجبی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری مبنی بر شناخت باطن استکبار جهانی از پس ظاهر بزک کرده آن گفت: ملت باید با هوشیاری دشمن را شناسایی کرده و برای بیدار کردن سایر مردم نیز تلاش کنند.

حجت الاسلام محمدرضا آشیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در ادامه این همایش ضمن گرامیداشت یاد و زحمات مرحوم آیت الله شرعی اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرموده است «مایه قوام دین اسلام چهار چیز است، نخست عالم ناطقی که علمش را به کار گیرد، دوم فرد غنی که بخل نورزد و به فقرا و نیازمندان ببخشد، سوم فقیری که آخرتش را به دنیایش نفروشد و مناعت طبع داشته باشد، یعنی با تملق و حیله در راستای کسب ثروت گام برندارد، چهارم جاهلی که تکبر نداشته باشد و برای دانستن نادانسته‌هایش اقدام کند.»
وی افزود: در آخرت عده‌ای بسیار مسرور هستند که از جمله این افراد، کسانی هستند که در دنیا به یتیمان لطف می‌کنند و کسانی که برای برآورده کردن نیازهای مؤمنان می‌کوشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: امروز با بمباران شبهات مواجه هستیم، علما همانگونه که باید برای شفاف سازی مسائل و رفع شبهات دینی بکوشند، اگر جواب مسئله یا شبهه‌ای را هم نمی‌دانستند، از گفتن نمی‌دانم ابایی نداشته باشند. تعدد و تنوع شبهات به گونه‌ای است که پاسخ همه آن‌ها در ذهن یک فرد متراکم نمی‌شود.

آشتیانی خطاب به مبلغان اسلام گفت: تنها مسائلی را برای مردم بازگو کنید که محکم و مستند باشد، از بیان مسائلی که مستند نیستند یا شبهه دارند خودداری کنید.

حسین نجابت، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه مراسم تشییع آیت الله شرعی در مشهد مقدس بسیار باشکوه برگزار شده است، عنوان کرد: مرحوم آیت الله شرعی مصداق کامل عبارت «من کان لله، کان الله له» بود.

وی بیان کرد: اکنون مسأله اصلی درگیری بین خط فکری مادی گرای غربی و تفکر دینی است و اصلی‌ترین صحنه درگیری این دو خط فکری صحنه سیاسی و فرهنگی است. باید درگیری‌ها و موضوع‌های اصلی جامعه را شناخت ولی مردم گاهی در تشخیص اصل و فرع دچار اشتباه می‌شوند و همین موجب می‌شود فرعیات دغدغه اصلی شوند و مسائل اصلی که نیازمند توجه و رسیدگی بیشتر هستند به حاشیه بروند.

نجابت ادامه داد: نظام اقتصادی یک نظام سرمایه داری است که این سیستم اقتصادی با انقلاب اسلامی سنخیت ندارد و نیازمند اصلاح است.
وی افزود: مبلغان حوزه‌های علمیه برای حل مسائل مخاطبان باید سیر تفکرات عمیق و دغدغه نمایاندن حق را داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر موضوع یا مخاطب فعالیت‌های تبلیغی، خوب شناسایی نشوند فعالیت‌های تبلیغی در هر عرصه، دستاورد چندانی نخواهد داشت اضافه کرد: فصل جنگ سخت به اتمام رسیده است ولی پیکار در عرصه سیاسی و فرهنگی، سخت و محکم ادامه دارد.
ارسال نظرات