بانوی سیستانی و بلوچستانی فعال در عرصه اقتصاد مقاومتی، با ایجاد اولین کارگاه تراش سنگ های زینتی و قیمتی در جنوب این استان، برای سه نفر اشتغال آفرینی کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۱۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
به گزارش  خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان  یکی از راه های هموار کردن شرایط مطلوب برای اقتصاد، ایجاد فرصت های شغلی مناسب است تا از طریق آن علاوه بر بکارگیری افراد بیکار  بتوان با استفاده از ظرفیت آنها تولید را جامه عمل پوشاند.در همین راستا یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به بحث اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که به تمرکز توان داخلی نگاه ویژه ای دارد.
مریم رنجبر بانوی خوش فکر بلوچ  در این عرصه توانسته با دستان توانمند خود اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه برساند، این بانوی بلوچ هم اکنون با برپایی اولین کارگاه خانگی تراش سنگ های زینتی در روستای کهنک لدی، برای 3 نفر به صورت مستقیم اشتغال آفرینی کرده و گام بلندو مهمی را در جهت عملی کردن اقتصاد مقاومتی برداشته است.
این بانوی بلوچ در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کارگاه سنگ تراشی خانگی را با سرمایه اولیه 45 میلیون ریال از 2 ماه قبل درجنوب غرب سیستان و بلوچستان راه اندازی کرده است اظهار کرد: راه اندازی این کارگاه سنگ تراشی با ایده و مشاوره بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه شهرستان دلگان بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در این کارگاه خانگی تراش سنگ های زینتی و قیمتی برای سه نفر در شهرستان دلگان بصورت مستقیم کارآفرینی شده است افزود: یک نفر از کارگران برای تراش سنگ ها، یک نفر برای ساخت نگین و یک نفر هم برای حکاکی مشغول به فعالیت هستند.
مریم رنجبر با بیان اینکه آموزش کارگران در خصوص تراش سنگ، ساخت نگین و حکاکی توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان انجام شده است تصریح کرد: برای فروش، این محصولات به مرکز استان صادر می شوند.
این بانوی دلگانی با تاکید بر اینکه درصدد گسترش این کارگاه هستیم، عنوان کرد: از مسئولان سهرستان دلگان انتظار داریم، که از کارآفرینان حمایت کنند چرا که با حمایت از اشتغال آفرینان از تولید ملی حمایت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه برای امتیاز برق کارگاه تابحال چندین بار بصورت مکرر به اداره برق شهرستان مراجعه کرده ایم بیان کرد: با توجه به اینکه کارگاه تراش سنگ تزیینی، یک طرح کارآفرینی و برای اولین بار در شهرستان دلگان انجام می شود، اما مسئولان اداره برق هیچ همکاری ندارند.
مریم رنجبر با بیان اینکه در اداره برق می گویند که تیرهای برق را باید بصورت آزاد که قیمت آن 40 میلیون ریال است خریداری شود، اضافه کرد: امتیاز برق را هم صنعتی به حساب آورده اند که بیش از 35 میلیون ریال می شود.
این بانوی بلوچ با تاکید بر اینکه در سال 94 به عنوان کارآفرین بر حوزه اقتصاد مقاومتی شهرستان دلگان بوده ام، خاطر نشان کرد: اما مسئولان هیچ گونه همکاری با من، برای گسترش این کارگاه که قطعا به تولید و شکوفایی این منطقه محروم کمک خواهد کرد، ندارند.
ارسال نظرات