یک بانوی بسیجی بلوچ در دلگان با اجراي یک طرح اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان علاوه بر عملي سازي فرمايشات رهبر انقلاب، در ایجاد اشتغالزايي، توليد و درآمد افراد بی بضاعت و مستضعف قدم نهاده است
کد خبر: ۸۸۰۳۵۱۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ؛ یکی از راه های به کارگیری و اشتغال جوانان می تواند توسعه و ترویج تولید صنایع دستی در میان آنان باشد، اهیمت آموزش صنایع دستی و ترویج  و آموزش آن در بین افراد جامعه در واقع تلاشی در راستای ایجاد اشتغال و قدم در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتی یک از رویکردهای مورد تاکید مقاوم معظم رهبری در این سالهای اخیر بوده است که شرایط امروز کشور به آن نیاز جدی دارد. اهمیت اقتصاد مقاومتی از آنجا ناشی می‌شود که هجمه‌ی دشمنان انقلاب اسلامی برای متوقف کردن روند پیشرفت انقلاب در سال‌های اخیر بیش از هر زمان دیگری بر عرصه‌ی اقتصاد تمرکز یافته است و دشمنان در پی فشار اقتصادی به دنبال این هستند که روند پیشرفت کشور را متوقف نمایند و از طریق دشوار ساختن زندگی اقتصادی برای مردم، اعتماد و دلبستگی آنها را به نظام کاهش دهند و نظام جمهوری اسلامی را از درون به سمت تضعیف و نهایتاً فروپاشی ببرند.
برهمين اساس و در پي اجرايي كردن فرامين مقام معظم رهبري مرضیه شکلی بانوی بسیجی بلوچ در دلگان با اجراي یک طرح اقتصاد مقاومتي در اين شهرستان علاوه بر عملي سازي فرمايشات رهبري بحث اشتغالزايي و توليد و درآمد افراد بی بضاعت و کم درآمد قدم نهاده است.
این بانوی بسیچی بلوچ اقدام به آموزش یکماهه هنر سوزن دوزی به صورت رایگان در بین افراد نیازمند شهر خود کرده است آنها با این کار هم اقتصاد مقاومتی را عملی کرده اند و هم باعث اشتغالزایی برای 35نفر از بانوان بی بضاعت شهر خود شدند.
مرضیه شکلی پاک در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه اولین دوره آموزش برای بانوان مرکز شهر دلگان به صورت رایگان را برگزار کرده است اظهار کرد: سوزن دوزی و قلاب بافی از جمله هنر های آموزشی در این دوره یکماهه است.
وی با بیان اینکه در چند ساله اخیر که تحریم ها بر ملت ایران از لحاظ اقتصادی فشار وارد می کند افزود: زنان بلوچ تنها گروهی هستند که با تولیدات سوزن دوزی خود و تأمین بخشی از نیازهای جامعه در مقابل تحریم ایستادگی کردند.
شکلی با اشاره به اینکه سوزن دوزی یکی از مهمترین  صنایع دستی منطقه دلگان ویکی از هنرهای بومی این منطقه است تصریح کرد: آنها با این کار به فعالیتهای اقتصادی می پردازند و با این هنر امرار معاش می کنند.
وی با تاکید بر اینکه زنان و دختران بلوچ از نوجوانی این هنر را از مادران خود می‌آموزند و به نسل های آینده خود منتقل می کنند بیان کرد: این بانوان بسیجی بلوچ در واقع مدافعان اصلی اقتصاد مقاومتی در کشور هستند و می توانند الگویی موفق در پویایی اقتصاد جامعه برای همگان باشند.
مرضیه شکلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی همین که زنان بلوچ داخل خانه با قلاب بافی و سوزن دوزی به اقتصاد خانواده کمک کنند خاطرنشان کرد: همه ما در اندازه و توانی که داریم هر چند که دستانمان خالی باشد می توانیم قدمی در اجرای اقتصاد مقاومتی و برداریم و فرامین مقام معظم رهبری را عملی کنیم.
با نگاهی به اطراف خود و کمی دقت مشاهده می کنیم که کم نیستند افرادی که سالیان سال با اتکا به نیرو، توان و امکانات محدود، معیشت خود را تأمین می کنند و رزق و روزی را با کار و تلاش از خداوند می خواهند.
حمایت از تولیدات داخلی راهی جهت ترمیم اقتصاد و پیشرفت کشور در حوزه های اقتصادی و  تنها راه حل برون رفت از وابستگی اقتصادی است
ارسال نظرات