آغاز همایش ملی نیما و شعر تبری در نور

در سالروز درگذشت هنرمند شعر نو کشور(نیما یوشیج) همایش ملی ملی نیما و شعر تبری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نور آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۳۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، منصور علی اصغری، دبیر  همایش ملی نیما و شعر تبری در مراسم افتتاحیه این همایش با تقدیر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت حضور در این نشست، اظهار داشت: با اتمام داوری آثار رسیده به دبیرخانه این همایش، 10 مقاله توسط هیئت علمی که متشکل از استادان دانشگاه و پژوهشگران مطرح ادبیات تبری بوده، برای قرائت در همایش به همراه 4 مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات برگزیده شدند.
 
همایش ملی نیما و شعر تبری، صبح امروز با حضور صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استانی و جمعی از زبان و ادب شناسان کشور در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گشایش یافت.

وی بیان کرد: این همایش برای نخستین بار  به دفتر "روجا " مجموعه اشعار تبری نیما یوشیج می‌پردازد و از این لحاظ بی‌نظیر است و انگیزه‌ای را در نیماشناسان و پژوهشگران زبان و ادبیات تبری برانگیخته که به این بخش از اندیشه‌های وی بپردازند.

علی اصغری گفت: در این همایش علاوه بر قرائت مقالات برگزیده، موسیقی بومی با اشعار تبری نیما نیز توسط هنرمندان نامی مازندران اجرا می‌شود.

علی اسفندیاری متخلص به نیما یوشیج اهل شهرستان نور مازندران و از بنیانگذاران شعر نو در عصر معاصر بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار