خبرهای داغ:
شهردار سمنان جمع کل پروژه های سرمایه گذاری در سال 95 را 970 میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۷۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حسین موسوی در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: شهرداری‌ها تا دهه 60 کمک‌هایی را از دولت دریافت می کردند و در کنار این کمک‌های دولتی،  با بهره‌گیری از درآمدهای پایداری که از عوارض نوسازی و خودرو، صدور پروانه حاصل می‌شد شهر را اداره می‌کردند.
موسوی با اشاره به تدوین و تصویب لوایح قانونی در دهه شصت با هدف تغییر نظام موجود شهرداری‌ها به نظام درآمد-هزینه، اظهار داشت: هرچند در برخی از کلانشهرها مدیریت درآمدهای شهرداری‌ها به واسطه مدیریت تعرفه‌ها تا حدی امکان‌پذیر بود اما در شهرهای کوچک درآمدهای شهرداری رو به افزایش نبود.
وی افزود: از این رو موضوع سرمایه‌گذاری در حوزه شهری با این رویکرد که شهرداری‌ها خود سرمایه‌دار نشوند و نیز به سمت و سویی حرکت نکنند که صنوفی را مورد حمایت قرار دهند که نیازی از شهر را برآورده نمی‌کنند، با شیوه‌نامه خاصی به طور جدی مطرح شد.
وی خاطر نشان کرد:  ساده‌سازی روندهای دیوان‌سالارانه و نیز رفع بی‌اعتمادی میان سرمایه‌گذاران و شهرداری در شرایط فعلی ضروری است.
شهردار سمنان پروژه های سرمایه گذاری منعقد شده شهرداری در سال 95 را سه مورد اعلام و تصریح کرد:یک پروژه نیز در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد.
وی از پیشرفت 75 درصدی مجتمع ایران‌زمین خبر داد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال با مشارکت سپاه استان تا نوروز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گفته وی دو پروژه مشارکتی دیگر نیز در آستانه کلنگ‌زنی قرار دارد که شامل مجموعه بازار فرش و مبل و مرکز خرید با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال است و مجموعه پارکینگ، تجاری و خدماتی بلوار معلم هم با هزینه ای بالغ بر 250 میلیارد ریال به زودی کلنگ زنی خواهد شد.
شهردار سمنان پروژه مجموعه پارکینگ، تجاری و مسکونی بلوار شهید نوروزی را نیز در شرف انعقاد قرارداد دانست و گفت: این مجموعه که تجاری- مسکونی است هزینه ای بالغ بر 370 میلیارد ریال در بر خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: افزون بر موارد ذکر شده  فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار مطلوبی در سمنان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پارک بانوان، پارک‌های محلی و برخی از پروژه‌های تجاری-خدماتی اشاره کرد و انتظار می‌رود این پروژه‌ها با اقبال سرمایه‌گذاران روبرو شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها