مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: 60 پروژه سرمایه‌گذاری در موقوفات در سمنان شناسایی شده و برخی از این طرح‌ها، چند متقاضی دارد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۷۸
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی در حاشیه آغاز اجرای طرح احیای موقوفات کشاورزی کشور با واگذاری نخستین زمین وسیع برای ایجاد باغ انجیر در منطقه اعتضادیه سمنان اظهار داشت: قرار شد زمین مناسبی برای کشاورزی و آن هم کشت انجیر در وسعت بسیار زیادی در اختیار متقاضیان سمنانی قرار گیرد و در آن سرمایه‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه، بعد از تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اجرایی کردن بحث اقتصاد مقاومتی، این است که نسبت به اجرای بهینه نیات موقوفات و افزایش شاخص بهره‌وری موقوفات اقدام کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: در اقدامی که در استان سمنان انجام شد، در مرحله اول حدود 60 پروژه شناسایی شد و در بخش کشاورزی، زیرساختی و سایر بخش‌ها با توجه به تنوع موقوفات عملیاتی می‌شود.

واحدی بیان کرد: در تعدادی از پروژه‌ها، عملیات اجرایی با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و در بعضی‌ها هم در مرحله تهیه طرح و شناسایی جذب سرمایه‌گذار هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران مراجعه کرده و در مورد بعضی از زمین‌ها چهار با پنج سرمایه‌گذار منتظر هستند تا برای سرمایه‌گذاری انتخاب شوند.

واحدی بیان کرد: در طرح‌های جدیدی نظیر ایجاد باغ انجیر در استان سمنان، جدای از اینکه محصول برداشت می‌شود و به‌عنوان تازه‌خوری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، برای فرآوری انجیر برنامه‌ریزی‌شده است تا تولیدکنندگان بتوانند آن را به کشورهای مختلف صادر کنند.

وی تصریح کرد: انجیر سمنان به خاطر کیفیت بالای آن هم در تازه خوری قیمت مناسبی دارد و هم در فرآوری و از این انجیر، 12 داروی ضد سرطان در کشورهای همسایه تولید می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: انجیر سمنان در مقایسه با انجیر استهبان که دو نوع خاصیت دارد، مشتری فراوان‌تری دارد و کاملاً ارگانیک است و هم در حالت تازه خوری و هم در حالت خشک نیازی به مواد افزودنی جهت نگهداری ندارد.

واحدی بیان داشت: چون کشورهای همسایه و بعضی از مردم در داخل کشور خاصیت انجیر سمنان را شناسایی کرده‌اند، مشتری زیادی دارد؛ به‌طوری‌که این انجیر الآن به تهران نمی‌رسد و داخل استان به‌طور کامل مصرف می‌شود و از این انجیر مربا و سرکه هم تولید خواهد شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها