استاندار لرستان :

لزوم ورود سازمان بازرسی به تعیین تکلیف کارخانه خمیرمایه لرستان

استاندار لرستان گفت : چه دلیلی دارد یک کارخانه با ظرفیت حدود ۲۰ میلیارد تومان به مدت ۱۰ سال تعطیل بوده و کسی دنبال آن نباشد.
کد خبر: ۸۸۰۳۵۸۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

به گزارش "خبرگزاری بسیج از لرستان " جلسه اقتصاد مقاومتی استان با موضوع احیا ظرفیت های راکد در اتاق جلسات استانداری برگزار شد و یکی از واحدهای راکدی که در این جلسه از آن نام برده شد کارخانه خمیرمایه دورود بود که عدم تعیین تکلیف آن صدای استاندار را درآورد.

کارخانه خمیرمایه دورود با مساحت ۱۰ هکتار در در کیلومتر ۳۰ جاده بروجرد به سمت خرم‌آباد واقع شده که از سال ۸۱ برای تولید خمیرمایه نانوایی شروع به کار کرد.

قرار بود در این کارخانه سالانه دو هزار تن خمیرمایه تولید شود اما عدم استقبال نانوایی ها از خرید خمیر مایه برای پخت نان خود باعث شد این کارخانه در مرز ورشکستگی قرار گیرد.

کارخانه خمیرمایه دورود مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری امید و وابسته به بانک سپه بوده که درسال ۸۷ کارگران آن بازخرید شده و فعالیت های آن متوقف شد.

هوشنگ بازوند دراین جلسه اظهار داشت: چرا کارخانه خمیرمایه تعیین تکلیف نمی شود، چه کسی می خواهد این کارخانه را احیاء کند؛ آیا این کارخانه بعد از ۱۰ سال تعطیلی هنوز نیاز به استراحت دارد.

وی افزود: مدیران بانک های استان قرار است واحدهای تحت تملکی که راکد بوده را مطابق برنامه اقتصاد مقاومتی احیا کنند ولی کوتاهی آن ها در این زمینه باعث می شود من بخواهم در این رابطه پاسخگو باشم.

استاندار لرستان خواستار ورود سازمان بازرسی برای تعیین و تکلیف کارخانه خمیرمایه دورود شد و عنوان داشت : لازم است سازمان بازرسی در این زمینه ورود پیدا کند تا مشخص شود شرکتی که حدود ۱۰ سال تعطیل بوده هیئت مدیره آن چکار کرده و حقوق آن ها چگونه پرداخت می شود.

بازوند با بیان اینکه بخاطر تعطیلی این کارخانه هیئت مدیره آن نباید حق هئیت مدیره دریافت کنند، خاطر نشان کرد : یکی از اصول اقتصاد مقاومتی مبارزه با این موضوعات بوده لذا انتظار می رود سازمان بازرسی و دیوان محاسبات به این پروژه های راکد وارد شوند.

وی در ادامه گفت: چه دلیلی دارد یک کارخانه با ظرفیت حدود ۲۰ میلیارد تومان به مدت ۱۰ سال تعطیل بوده و کسی دنبال آن نباشد.

 
انتهای خبر/ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار