وی افزود: بازار روسیه به عنوان یکی از بازارهای بزرگ نه تنها به عنوان کشور همسایه ما بلکه در سطح جهان برای خیلی از کشورها حائز اهمیت است.
وی ضمن بیان اینکه روش انجام تجارت و سود با این کشورمستلزم اطلاع داشتن یک سری اطلاعات دقیق در رابطه با مسائل مختلف با این کشور است خاطر نشان کرد : مسائل بین الملی، بازار یابی ، حمل و نقل ، فرهنگی و مسائل مربوط به سطح شرکت ها و نمایشگاه های این کشور راباید فعالین در عرصه کسب و کار بدانند.
مدیرکل بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران عنوان داشت : چنانچه شرکت های ایران به این مسئله توجه نکند یا توفیقی نخواهند داشت و یا دچار ضرر های هنگفتی خواهند شد.
موسیان تصریح کرد : هدف ما ازاین دوره این است که سطح آگاهی و اطلاعات شرکت ها را به کمک اتاق بازرگانی خرم آباد افزایش بدهیم.
وی دومین هدف برگزار این کارگاه را معرفی یک بازار جدید و جذاب به فعالین عرصه کسب کارعنوان کردو گفت : خیلی از محصولات ساده ای که ما تولید می کنیم مورد نیاز این کشور است.
مدیرکل بازرگانی آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بعضی از مواد غذایی مانند کلم و گوجه فرنگی که یک بازه 35 تا 40 میلیون دلاری هست حتی محصولات ومواد ساده ای مثل نمک، آجرو سیمان یک بازار مصرفی با تنوع بسیار بالا هست .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : اگر شرکت های ما بتوانند قیمتشان رایک مقدار عقلانی و منطقی کنند و به تکنیک های بازار یابی و توصیه های ما توجه کنند ان شا ءالله ما بتوانیم از طریق همین شرکت ها و اپراتورها و عوامل صادراتی هستند حجم صادرات خودمان را با کشور سوریه افزایش دهیم .