کارشناس مسائل فرهنگی گفت: دشمنان نظام اسلامی برای دستیابی به نیات شوم خود، فتنه جدیدی تحت عنوان شبکه‌های مجازی را کلید زده‌اند.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۶۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمد نظیری در نشست تربیت و تعالی حوزه‌ای با موضوع شبکه‌های اجتماعی که در حوزه مقاومت بسیج شهید عراقی اصناف برگزار شد با اشاره به تفسیر سوره انفال در بحث فتنه گفت: خداوند متعال در قرآن هشدار داده است که در زمان فتنه، تنها گروه خاصی از مردم آسیب نمی‌بینند بلکه تمامی آن‌ها زیان خواهند دید.

وی افزود: باتوجه به این آیات فتنه به معنای آزمایش، یعنی قرارگرفتن در دوراهی که یکی حق و دیگری شیطان است.

این کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: دشمن برای تضعیف اسلام و مسلمانان از فتنه‌های گوناگونی استفاده می‌کند از این‌رو بایستی هوشیار بود.

حجت‌الاسلام نظیری شکاف، دوگانگی، اختلاف و گرفتاری مسلمانان را ثمره این فتنه‌ها دانست و گفت: شاه کلیدهای رهایی بخش از فتنه‌ها تقوا قوی، بصیرت بالا و اطاعت پذیری محض از ولی خداوند متعال است.

وی افزود : اولین فتنه علیه انقلاب اسلامی، تحمیل هشت سال جنگ بر ملت ایران و پس از آن ترور شخصیت‌های اثرگذار بود و در حال حاضر نیز با ایجاد فتنه‌های فرهنگی به دنبال انحراف در مسیر انقلاب اسلامی هستند.

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن افزود: باتوجه به اینکه دشمن از ترفندی علیه نظام اسلامی استفاده کرد و نتوانست دستاوردهای لازم را از این فتنه‌ها داشته باشد امروز در بُعد فرهنگی فتنه دیگری را تحت عنوان شبکه‌های مجازی کلید زده‌اند.

حجت‌الاسلام نظیری ادامه داد: دشمن برای نیل به اهداف خود از ابزارهایی همچون افراد مشهور و مورد تشویق جوانان، ماهواره و ... بهره برده و می‌برد.

وی در پایان به تبیین برخی از اهداف فتنه دشمن در بُعد فرهنگی از جمله تلاش برای تخریب بنیان خانواده، از بین بردن حیا، ایجاد افسردگی مخصوصا در جوانان، از بین بردن فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، شایعه پراکنی و گسترش دروغ و ایجاد حس بدبینی در جامعه پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات