خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت : شهدا جوشیدند تا با ایثار، مشق مقاومت و وحدت خود را در راه ولایت فقیه نشان دادند
کد خبر: ۸۸۰۳۶۸۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
سردار حسن شاهوارپور پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای دانشجوی کربلای هویزه در محل یادمان شهدای این شهر بیان کرد : یادمان شهدای هویزه نتیجه هویت دینی و ملی ما است و ملت ایران ، دشت آزادگان و هویزه درمقابل دشمنان ایستادگی کردند و جوانان خود را برای دفاع از میهن و دین فدا کردند.
سردار شاهوارپور ادامه داد : شهدای هویزه دوران زیادی از زمان رژیم ستم شاهی تا جنگ تحمیلی را درک کرده اند و مردانه در مقابل شاه ایستادگی کردند و به فرمان امام (ره) لبیک گفتند .
وی افزود : شهدای هویزه از نخبگان برجسته دانشگاهی بودند که توانایی های بالایی داشتند آنها با درد مندان همدل بودند.
فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت : شهید علم الهدی و شهدای دیگر در این منطقه به شهادت رسیدند و زندگی آنها بر اساس تکلیف بود و در شش ماه ابتدای جنگ تحمیلی ضمن اینکه تجربه و تخصصی نداشتند اما در کنار ارتش و سپاه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از مرزها دفاع کنند.
وی بیان کرد : امروز روز مهمی است که با ورق زدن زمان و مکان بخشی از روحیه انسان که همان هویت ها است را مشخص می کند.
سردار شاهوارپور افزود : جمهوری اسلامی در دنیا اقتدار خود را نشان داده است و در غرب از آن به یک ابر قدرت یاد می کنند.
وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا در بیانات خود در خصوص آزاد سازی حلب کشور ایران را از قدرتهای برتر دنیا معرفی کرد.
وی گفت: امروز جنگ به مرز ایران منتهی نمی شود بلکه جنگ کیلومترها از کشور فاصله دارد، و با ادامه دادن راه شهدای حرم و شهدای جنگ تحمیلی مسیر ولایت را ادامه خواهیم داد.
وی گفت: شناخت ولایت در مسیر ولایت بودن است که باعث شناخت جمهوری اسلامی در دنیا شده است .
فرمانده سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت : دانشجو ها باید بدانند مشکل مملکت علم آموزی است تا بتوانیم در مقابل دشمن ایستادگی داشته باشیم و بدانند یکدلی و شرف ، راه شهدا است و باید ادامه دهنده راه آنها باشیم . 
قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت : شهدای هویزه با رشادتهای خود مکتب علوی را توسعه دادند و این شهدا بودند که با عشق به سرزمین و میهن کشور ایران به جنگ مقابل رژیم بعثی عراق رفتند.
وی ادامه داد : شهدا با عشق به سرزمین و میهن به جنگ رفتند و با این رشادت تمام معادلات جهان را به هم ریختند که باید قدر آنها را بدانیم و از تفکر آنها در جنگ نرم در فضای منطقه استفاده کنیم.
وی افزود : باید امروز فرهنگ ایثار و شهادت را به فرزندان خود بیاموزیم و در تمام عرصه های علمی از شهدا یاد کنیم و این فرهنگ را در جهت علم و عمل پیش ببریم .
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم را در این جایگاه مقدسی بیابیم و هویزه را با تاریخ گذشته خودبیگانه نکنیم .
وی گفت: هویزه امروز پایتخت مقاومت است و در راه انقلاب و دین شهدای زیادی در سوریه و عراق داده است .
آذر 1359 پس از شکست بیش از دو گردان از نیروهای عراقی در جنوب سوسنگرد به وسیله سربازان اسلام یک گروهان از نیروهای سپاه اهواز جهت محافظت و پدافند شهر هویزه از سوسنگرد به آن شهر اعزام شد و در حالی که از کمترین امکانات دفاعی هم بی بهره بودند مقابل دشمن بعثی عراق مقابله کردند و در این عملیات ها بسیاری از جوانان شهرستان هویزه به شهادت رسیدند. 
این مراسم با حضور مسئولین استان ، خانواده های مدافع حرم، شهدای هویزه و جمعی از روحانیون در محل یادمان شهدای شهرستان هویزه برگزار شد .
ارسال نظرات
پر بیننده ها