مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

هندی‌ها متقاضی خرید خرما و قیر ایران هستند/ مزیت‌های صادراتی ما در منطقه کم‌نظیر است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هندی‌ها رغبت زیادی به معامله با ایران در زمینه‌های مختلف دارند و خرما و قیر موجود در هرمزگان دو کالای مورد نیاز هندی‌هاست.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۸۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی شب گذشته در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان اظهار کرد: در سفر هیأت تجاری جمهوری اسلامی ایران از استان هرمزگان به کشور هند، ابعاد مختلف توسعه همکاری‌های تجاری میان استان هرمزگان با کشور هند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در حال حاضر هندی‌ها متقاضی خرید خرما و قیر صادراتی ایران هستند.

وی با بیان اینکه امکان صادرات میوه از استان هرمزگان به کشور هند نیز وجود دارد، افزود: سه نوع از خرمای تولیدی استان هرمزگان در کشور هند با بسته‌بندی‌های اماراتی عرضه می‌شود و لازم است که ما در زمینه حضور در بازارهای جدید در سطح منطقه با جدیت بیشتری اقدام کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان ادامه داد: تقاضای واردات سیب، کیوی، خرما، صیفی‌جات و ... از سوی تجار و بازرگانان هندی مطرح است و ما می‌توانیم با دقت بیشتر و رصد نیازهای کشور هند نه تنها محصولات کشاورزی خودمان را به این کشور صادر کنیم بلکه نقش مهمی در اقتصاد منطقه در دست بگیریم.

قاسمی عنوان کرد: برای صادرات مطلوب محصولات کشاورزی و باغداری به کشورهای پیرامونی ایران باید نسبت به هدف‌‌گذاری مناسب بر بازارهای آنان اقدام کنیم و کیفیت تولیدات ایرانی را نیز روز به روز افزایش دهیم.

وی بهبود صنعت بسته‌بندی، آموزش به باغداران و نخل‌داران، ایجاد سردخانه‌های مناسب برای صادرات به موقع و بهبود روش‌های انبارداری را از جمله عوامل مؤثر در توسعه صادرات عنوان و خاطرنشان کرد: موقعیت ما در سطح منطقه و آب و هوای ایران به گونه‌ای است که تولید و صادرات هر محصولی را میسر ساخته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: تنها یکی از ایالت‌های کشور هند به واردات سالانه 130 هزار تن خرما نیاز دارد و اگر ما تنها در زمینه همین یک محصول متمرکز شویم بدون شک تحولی بزرگ در اقتصاد هرمزگان و بخصوص در بخش نخل‌داری آن ایجاد می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار