خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از وجود 443 شهید مفقود در استان همدان خبر داد و گفت: برای شهدای مفقود استان همدان نیز مزار ساخته‌ شده است.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۸۹
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در ستاد هماهنگی برگزاری یادواره شهدای کارمند استان همدان با اشاره به ضرورت پاسداشت ارزش‌ها و یاد شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهدا برای دفاع از دین، اعتقادات، حفظ خاک میهن جان خود را فدا کردند بنابراین در هیچ شرایطی نباید جایگاه این ارزش‌های فرهنگی و دینی کشور تضعیف شود.

وی افزود: به منظور تداوم راه شهدا و ماندگاری اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باید فضای شهرها و روستاها مزین به نام شهدا شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان بیان کرد: اهداف، سیره و وصیت‌نامه شهدا باید برای جوانان بازگو و تبیین شود تا با آگاه‌سازی بتوان هدف و مقصد شهدا را به عنوان الگو برای نسل حاضر معرفی کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا به زنده نگه داشتن راه و یاد شهدا کمک می‌کند، گفت: 7 هزار و 323 پرونده فعال در حوزه شهدا در استان همدان تشکیل شده و همچنین گلزارهای شهدای استان همدان به مزار 7 هزار و 437 شهید معطر شده است.

عارف با اشاره به وجود 24 شهید ترور در استان همدان عنوان کرد: 9 نفر از شهدای استان همدان به دست ساواک و 86 نفر در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

وی افزود: 78 نفر شهید روحانی و طلبه، 410 شهید ورزشکار، 175 شهید کارمند، 83 شهید راننده، 524 شهید کشاورز و 31 شهید مهندس، 493 شهدی کارگر، یک هزار و 627 شهید سرباز و 169 شهید فرهنگی شهدای استان همدان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تصریح کرد: پرونده 2 هزار و 603 شهید بسیجی و یک‌هزار و 766 شهید سپاه و کمیته نیز در استان همدان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه 152 نفر با رسته نظامی سردار در استان همدان به شهادت رسیدند، اظهار داشت: 196 نفر از شهدای استان همدان تنها فرزند پسر خانواده و همچنین 15 شهید نیز تنها فرزند خانواده بوده‌اند.

عارف بیان کرد: 229 خانواده دارای دو شهید، 11 خانواده دارای سه شهید، دو خانواده دارای چهار شهید در استان همدان وجود دارد.

وی از وجود 443 شهید مفقود در استان همدان خبر داد و گفت: برای شهدای مفقود استان همدان نیز مزار ساخته‌ شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات