خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 70 درصد بخش صنعت ما تعطیل است، گفت: یکی از اساسی‌ترین علت تعطیلی بحث سود بانکی و نرخ های بهره است که بانک‌ها از بخش صنعت ما دریافت می کند.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۹۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: این روزها مجلس شورای اسلامی به عنوان اثرگذارترین و مهمترین قوه کشور به شدت درگیر مسائل مختلفی است.

وی افزود: اساسی‌ترین موضوع که در حال پیگیری بوده بحث برنامه ششم توسعه است که در صحن علنی مجلس از دو هفته پیش به‌صورت کار سه شیفت مشغول تصویب آن است که به طور قطع این برنامه می تواند در راستای شکوفایی و توسعه این کشور در سال‌های آتی بر مبنای آنچه که مقام معظم رهبری به‌عنوان چشم انداز توسعه برای کشور ترسیم کرده باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: امید است بتوانیم با اجرای این برنامه به رشد اقتصادی 8 درصد در سال‌های آتی برسیم و بتوانیم در راستای رفع مشکلات اساسی مردم به ویژه در زمینه رونق کسب و کار و توسعه مسائل صنعتی و اقتصادی، اشتغال و رفع معضل بیکاری با اجرای این برنامه گام‌های موثری برداریم.

وی افزود: در این برنامه چند محور مورد توجه دولت قرار گرفته که یکی از اساسی‌ترین بحث‌ها آب و محیط زیست است چراکه در یک منطقه خشک قرار گرفتیم و اساسی‌ترین مشکل ما در سال‌های آینده بحث تامین آب خواهد بود.

کاظمی با بیان اینکه باید در مسائل کشاورزی و بهبود وضعیت کشت و کار از سیستم آبیاری جدید استفاده شود، گفت: در برنامه ششم پیش‌بینی‌هایی نیز برای آب و محیط زیست صورت گرفته و در بخش صنعت نیز راهکارهای در این برنامه قید شده است.

وی ادامه داد: همزمان بودجه سال 96 به مجلس ارائه شده است کمیسیون تلفیق برای بررسی این بودجه تشکیل شده که نمایندگان ملایر نیز در این کمیسیون حضور دارند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر بهداشت در ملایر گفت: یکی از برنامه‌های اساسی تامین نیازهای بخش بهداشت و درمان ملایر بود که مهمترین آن بحث آنژیوگرافی و ارتقاء دانشکده پرستاری و موافقت راه اندازی دانشکده پزشکی و پیراپزشکی بود.

* واحد نورد کارخانه ذوب آهن ملایر افتتاح می‌شود

وی با بیان اینکه گام مثبتی در راستای ارتقای بهداشت مردم برداشتیم و با اشاره به ساخت و بازسازی ۷۲خانه بهداشت ابراز داشت: ما باید به فکر ساخت یک بیمارستان 250 تختخوابی باشیم که تامین کننده نیازهای شهرستان ملایر باشد.

کاظمی با اشاره به کارخانه‌های مناطق صنعتی ملایر و پیگیری‌های انجام شده، افزود: ذوب آهن آلیاژی ملایر سهم قابل توجهی می‌تواند در اشتغال داشته باشد و یکی از اولویت‌ها کارخانه ذوب آهن ملایر است که پیشرفت‌های خوبی داشتیم و واحد نورد این کارخانه در 22 بهمن امسال با حضور مهندس جهانگیری افتتاح می‌شود با مدیریت مهندس سبحانی یکی از بهترین‌های بخش فولاد کشور هستند.

وی اظهار داشت: در فروردین ماه شاهد افتتاح ایستگاه راه آهن کهریز و فیروزان خواهیم بود و در نیمه اول سال 96 ایستگاه کرمانشاه نیز راه اندازی می شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیستم بانکی کشور گفت: بنای ما بر این بود که یک سیستم بانکی بدون ربا داشته باشیم و بانک‌ها به گونه‌ای عمل کنند که با موازین فقهی و اسلامی سازگاری داشته باشد اما متاسفانه در دنیا بالاترین نرخ سود بانکی متعلق به کشور ما است و سیستم بانکی ما یک سیستم مشکل داری است.

وی ادامه داد: حدود 70 درصد بخش صنعت ما تعطیل است و یکی از اساسی ترین علت تعطیلی بحث سود بانکی و نرخ های بهره است که بانک‌ها از بخش صنعت ما دریافت می کند.

کاظمی گفت: در حال حاضر کمیسیون اقتصادی مجلس بحث بازنگری قوانین بانکی و مقررات بانکی در دستور کار است و تنها راه گریز از مشکلات اقتصادی کشور نیز اصلاح این سیستم است که امید است مجلس بتواند قدمی بردارد.

وی یادآور با گلایه از وضعیت بانک‌ها گفت: از دولت گلایه می کنم در قانون بودجه سال 95 تصویب کردیم که بدهکاران بانکی زیر 100 میلیون بدهکار هستند اگر قصد دارند تسویه کنند بانک صرفاً اصل بدهی را از مدیون دریافت کند و بهره و سودی نیز دریافت نکند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مورد تصویب شده اما دولت با برداشت انحرافی از این مصوبه تاکنون تسلیم این موضوع نشده و آیین‌نامه اجرای آن را تصویب نکرد، گفت: دولت موظف است این مصوبه را اجرا کند اگر این مصوبه اجرا شود بدهکاران خرد بانک ها از زیر این فشار ها خلاص می شوند و یکی از الزام های اساسی توسعه کشور اصلاح مقررات بانکی است.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام ملایر گفت: ما به‌شدت دنبال این هستیم که پروژه های نیمه کاره شهرستان ملایر را در بودجه سال 96 خوب ببینیم و اخیرا نیز من نامه ای به وزیر ورزش در مورد ورزشگاه 5 هزار نفری داده ایم.

*شوراها باید تخصصی شوند

کاظمی با اشاره به پروژه راه های برون شهری ابراز داشت: این موضوع نیز 7 میلیارد حاصل سفر آقای نوبخت تخصیص خورده است در نظر داریم وزیر راه را به ملایر بیاوریم.

وی با بیان اینکه باید شوراها را تخصصی کنیم چراکه کار شورا مرتبط با عمران و آبادانی شهری است، گفت: کسی که از عمران و آبادانی شهر چیزی را مطلع نیست تخصصی را نداند و صاحب نظر و کارشناس نیست نمی تواند شهرداری را در انجام وظیفه یاری کند و متاسفانه بسیاری از شوراهای ما درگیر مسائل خصوصی خود شدند تا مسائل شهری.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید قانون شوراها را در راستای تخصصی کردن افرادی که در این شورا حضور پیدا می کنند ببریم.

وی با بیان اینکه یک اقدام خوبی که برداشته شده کم شدن تعداد اعضای شوراها بود، افزود: مردم در انتخابات شوراها باید هوشیارانه عمل کنند بنابراین باید برای انتخابات آینده مردم را آگاه کنید و معیارهای یک نماینده که در شورا ها بتواند اثرگذار باشد را به مردم بگویید متاسفانه انتخابات شوراهای شهر بیشتر طایفه‌ای و قبیله‌ای است و لطمه آن را شهر و شهروندان می‌خورند.

کاظمی درخصوص خرید تضمینی کشمش گفت: در این زمینه نیز از تیم اقتصادی دولت گلایه‌مند هستیم ما قریب شش ماه است که این بحث را پیگیری کرده ایم بعضی ها می گویند انسجام در تیم اقتصادی دولت وجود ندارد و من هم تایید می کنم که این انسجام در بحث خرید تضمینی کشمش وجود نداشت و این نشان می دهد که در تیم اقتصادی دولت مشکل داریم.

وی تصریح کرد: اخیرا به دستور آقای نوبخت تامین ۶۵ میلیارد تومان برای مشوق صادراتی صادر شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص خانه‌های بهداشت و درمانگاه‌های روستایی نیز مشکل داریم، گفت: مشکل کمبود پزشک مطرح است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های فرهنگی کشور گفت: با وجود بودجه های کلانی که به این قسمت اختصاص می دهیم اما مشکلات فرهنگی را بی ارتباط به مشکلات اقتصادی کشور نمی دانم به عبارتی این مشکلات شدید و عمیق اقتصادی باعث شده ما در مسائل فرهنگی نیز خیلی موفق نباشیم و این فقط به شهر ما اختصاص ندارد.

کاظمی در مورد الحاق روستاهای حاشیه شهر گفت: با بررسی امکان الحاق این سه روستا به شهر امکان پذیر نیست و باید منابع مالی بسیاری صرف کنیم تا محدوده شهر را گسترش بدهیم و افزایش این محدوده ها نیاز به مصوبه وزارت کشور دارد و در حال حاضر مقدور نیست.

وی با بیان اینکه سعی ما بر این است روستاها را از نزدیک ببینم و مسائل و مشکلات آنها را بررسی کنیم، گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل آب آشامیدنی است، متاسفانه بسیاری از روستاها خالی از سکنه شده و امروز روستاهای ما تبدیل به مرکز سالمندان شده و هیچ جوانی برای کار در روستاها نمانده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات