فرمانده ناحیه ثارالله در مراسم شهید افتخار کوچه ها ، آبروی محله" شهید رستم آذر باد": اقلیتهای دینی در جبهه های نبرد حق علیه باطل با داشتن وحدت توانستند به خوبی از ایران و انقلاب اسلامی دفاع کنند.
کد خبر: ۸۸۰۳۶۹۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج از یزد،به منزله عرج نهادن به مقام شاخص شهیدان و بزرگداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و همچنین برای تکریم شهدای اقلیت های مذهبی مراسم شهید افتخار کوچه ها ،آبروی محله شهید رستم مهربان آذرباد به همت معاونت فرهنگی و حفظ آثار ناحیه مقاومت بسیج ثارالله برگزار شد.

ابن مراسم با حضور فرماندهی ونمایندگی ولی فقیه، پایوران، سربازان وظیفه و بسیجیان ناحیه ثارالله به همراه"سپنتا نیکنام" نماینده زرتشتیان یزد در مجلس شورای اسلامی وجمعی از اقلیتهای زرتشت بر سر مزار این شهید بزرگوار زرتشتی آغاز شد. 

ابتدای این مراسم با نوازندگی گروه سرود سپاه الغدیر یزد همراه بود ، در ادامه سرگرد دهقان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ثارالله در مورد وحدت و یکدلی مسلمانان و سایر اقلیت های مذهبی مطالبی بیان نمود .

وی بیان داشت که در هشت سال دفاع مقدس مردم ایران بدون نگاه به نوع دین و مذهب خود به دفاع از کشور اسلامی ایران پرداختند و جلوی تجاوزگریهای صدام متجاوز را گرفتند.

دهقان خاطرنشان کرد: اقلیتهای دینی نیز دوش به دوش مسلمانان برای دفاع از کشور و ناموس خود به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و در آنجا با داشتن وحدت توانستند به خوبی از ایران و انقلاب اسلامی دفاع کنند و دست دشمن غاصب را از خاک این مرز و بوم کوتاه کنند.

در ادامه " سپنتا نیکنام" توضیحات مختصری در مورد شباهت ها و نقاط اشتراک دین زرتشت و اسلام صحبت به میان آورد و خاطر نشان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی برادران زرتشت بیش از چهل شهید برای دفاع از خاک و ناموس به این مرز و بوم هدیه کرده اند که این بیانگر یکدلی اقلیتهای مذهبی با مسلمانان شیعه برای نابودی استکبار جهانی است.

پس از سخنرانی نماینده زرتشتیان حاضرین به همراه گروه موزیک به محل زندگی آن شهید بزرگوار عزیمت کردند.

"حجت الاسلام کریمی" مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه ثارالله دران منزل شهید ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم به وحدت بین مسلمانان و سایر اقلیتهای دینی که در قرآن کریم آمده ونسبت به رعایت حقوق آنها تذکر داده شده اشاره و تلاشهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)برای محقق شدن این موضوع را ستود.

درپایان توسط خبرنگاران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با خانواده آن شهید بزرگوار در مورد خاطرات دوران زندگی و وقایع قبل از اعزام به جبهه و شهادت آن بزرگوار مصاحبه به عمل آمد.


ارسال نظرات