با همت مردم و موسسه قرآنی ثقلین؛
کد خبر: ۸۸۰۳۷۵۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مهریز، روستای گردکوه شهرستان مهریز با هزار و ۵۶۰ نفر جمعیت و با وجود مشکلات و محدودیت هایی که این روزها روستاییان با آن دست و پنجه نرم می کنند، الگویی برای ترویج فرهنگ قرآنی برای همه مناطق استان است.

وقتی در کوچه پس کوچه های روستای باصفای گردکوه مهریز قدم می زنی، همه جا تلاوت آیات نورانی قرآن را می شنوی؛ از کشاورزی که هنگام آب دادن مزارع خود در حال خواندن قرآن است تا مادری که آیات نورانی کلام وحی را در گوش نوزادش زمزمه می کند.

هفت سال پیش بود که مردم روستای گردکوه موسسه ای خیریه ساختند و آنرا وقف یادگیری و ترویج مفاهیم قرآنی کردند.

این موسسه فعالیت خود را با یک کلاس درس شروع کرد و حالا با شش کلاس ویژه بانوان و چهار کلاس ویژه آقایان در حال فعالیت است.

 قادری مدیرعامل موسسه قرآنی ثقلین که خود یکی از مربیان موسسه قرآنی روستای گردکوه است، می گوید: در این موسسه دوره های مختلف قرآنی بصورت هدفمند برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

دوره هایی که در طرح قرآنی هدایت ثقلین تعریف شده و در آن مردم، روخوانی، روانخوانی، تجوید و ترتیل قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآنی را فرا می گیرند.

علیرضا محسنی از اهالی روستای گردکوه در صحبتی کوتاه برایمان از تاثیر قرآن گفت . او آرامش زندگی اش را مدیون آشنایی بیشتر با آیات قرآن کریم می داند و می گوید نه تنها خود و همسرش بلکه دو فرزندش نیز با شرکت در کلاسهای موسسه قرآنی روستایشان از آموزه های قرآنی بهره می شوند.

مسئول موسسه قرآنی روستای گردکوه درباره دوره های این موسسه گفت دوره پایه ویژه کم سوادان، دوره متوسطه ویژه افراد سیکل و دوره پیشرفته ویژه متقاضیان دیپلم به بالا تشکیل می شود، البته فارغ التحصیلان دوره پیشرفته می توانند با شرکت در دوره تکمیلی با ترجمه ترتیبی قرآن کریم هم آشنا شوند.

 حاجی قاسمی می گوید استقبال مردم به گونه ای است که ترجمه و مفاهیم ادعیه و زیارات اهل بیت علیهم السلام نیز به دوره های قرآنی موسسه اضافه شده است.

مانوس شدن مردم روستای گردکوه با آیات روح بخش قرآن کریم به حدی است که آقای خراسانی رئیس شورای اسلامی این روستا می گوید : مردم برای برگزاری جلسات قرآنی از هم سبقت می گیرند، جلساتی که ویژه آقایان و بانوان هر هفته در منزل یکی از اهالی برگزار می شود

روستای گردکوه شهرستان مهریز با هزار و ۵۶۰ نفر جمعیت و با وجود مشکلات و محدودیت هایی که این روزها روستاییان با آن دست و پنجه نرم می کنند، الگویی برای ترویج فرهنگ قرآنی برای همه مناطق استان است.

این روستا در ۵۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد و شغل بیشتر مردم این روستا کشاورزی است.

ارسال نظرات