خبرهای داغ:
مدیر کانون راه‌بر همدان یادآور شد: اولین اثر تخریبی وابستگی اقتصاد یک کشور به تولیدات سایر کشورها این خواهد شد که افراد یک ملت از خودشان نه تنها احساس هویت و خودباوری و ایستادگی نمی‌کنند بلکه همیشه قبله آمال خود را شرق و غرب می‌دانند.
کد خبر: ۸۸۰۳۷۹۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ناصر صفری در نشست حلقه مربیان شجره طیبه صالحین سازمان بسیج اصناف که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه ایده‌آل و اسلامی هدف از تشکیل حکومت این بوده که باید ساختار را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: برای ایجاد این ساختار باید تلاش کنیم همه ملت های دنیا را بیدار کنیم و همین فرهنگ و ساختار را به سراسر دنیا سرایت دهیم و با ابرقدرت ها و فراعنه مختلف زمانه در اقصی نقاط دنیا بجنگیم.

مدیر کانون راه‌بر همدان گفت: اگر کشور و فرهنگی بخواهد بماند باید یکی از مهمترین منابع تغذیه ای خود را به شکل بومی و درون‌زا داشته باشد و آن یک اقتصاد کامل و مستقل است.

وی با بیان اینکه اگر یک کشور بخواهد مستقل باشد باید خودکفا شود، افزود: اگر کشوری بخواهد در بسیاری از کالاهای اساسی و مورد نیاز خود وابسته به شرق و غرب باشد به طبع با نگاه کاسبی و نگاه اقتصاد لیبرال رایج در دنیا به همه کشورها به دید یک بازار بسیار خوب و پردرآمد نگاه می کنند که می خواهند این بازار مادام تا روزگار می‌چرخد همواره ادامه داشته باشد و روز به روز بیشتر شود.

صفری ابراز داشت: اگر نگاه اقتصادی باشد، اولین رخنه فرهنگی که ایجاد می شود این است که مردم کشور هدف مصرف‌گرا شده و وابسته تولیدات کشورهای شرقی و غربی می‌شوند و فرهنگ کار و تولید و خلاقیت از عموم مردم ما رخت برمی‌بندد.

وی بیان کرد: اگر کشوری بخواهد تولید و خلاقیت نداشته باشد تا نیاز خود را برطرف کند، یک کشور مصرف کننده مانند کشورهای حوزه خلیج فارس می شود.

 از بین رفتن هویت و خودباوری اولین اثر تخریبی وابستگی اقتصادی

* فرصت اشتغال یکی از مهمترین پایه‌های کشور

مدیر کانون راه‌بر همدان یادآور شد: اولین اثر تخریبی وابستگی اقتصاد یک کشور به تولیدات سایر کشورها این خواهد شد که افراد یک ملت از خودشان نه تنها احساس هویت و خودباوری و ایستادگی نمی کنند بلکه همیشه قبله آمال خود را شرق و غرب می‌دانند.

وی ادامه داد: در کشورهای جهان سوم یک واگرایی و وابستگی در آنها وجود دارد که در واقع منجر به عدم اعتماد به نفس و عدم خودباوری می شود و آن اتکایی که به فرهنگ آبا و اجدادی خود داشتند از بین می رود.

صفری تصریح کرد: وقتی هجوم فرهنگی دشمن در کشور محقق می شود اولین پایه مقاومت و ایستادگی در کشور از بین می‌رود و اولین پایه این است که انسان به داشته‌های خود اعتماد داشته باشد، علاقه نشان دهد، فرهنگی و هویت بومی و ملی خود را مانند ارزش های دینی پاس دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ما این است که آن چیزی را که از خودمان نداریم بخواهیم و برای حفظ آن تلاش و کوشش کنیم، گفت: وقتی مقاومت از بین می‌رود تهاجم دشمن به سرعت محقق می‌شود و حتی حاضر است در این راستا ضرر و زیان های سنگین متقبل شود.

مدیر کانون راه‌‌بر همدان افزود: از مهمترین عوامل عدم استقلال یک کشور این است که روح خودباوری و اتکا به نفس آن از بین می رود و اشتغال و سرمایه بومی و داخلی آن هدر می رود.

وی با بیان اینکه فرصت اشتغال یکی از مهمترین پایه‌های کشور است، اضافه کرد: امروز بسیاری از عوامل بزه و گناه در جامعه، بیکاری است.

صفری یادآور شد: مسئولین امنیتی و نظامی آمار می دهند که هر گاه بحران اقتصادی در جامعه ایجاد شد آمار فساد، فحشا، طلاق، قاچاق و قتل و دزدی بیشتر می شود و این یک رابطه کاملا ملازمی است؛ بیکاری یک مقوله اقتصادی است که هزاران طبعات فرهنگی و اجتماعی را به دنبال دارد.

از بین رفتن هویت و خودباوری اولین اثر تخریبی وابستگی اقتصادی 

* باید از ورود کالای قاچاق به کشور خودداری کنیم

وی با اشاره به مسأله سیاسی عنوان کرد: وقتی کشور وابسته شود راه نفوذ و دخالت در آن کشور باز شده و خیلی راحت می توان در آنجا خواسته‌های خود را تحمیل کرد و با این نفوذ دشمن تقویت می‌شود و این گناه نابخشودنی است.

مدیر کانون راه‌بر همدان با تأکید بر اینکه باید از ورود کالای قاچاق به کشور خودداری کنیم، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند وقتی می‌شنوم که فلان جوان مؤمن و انقلابی در مغازه‌اش نوشته کالای خارجی نمی‌فروشیم از غیرت و شرف جوان جامعه احساس عزت می‌کنم.

وی عنوان کرد: بخشی از وابستگی‌های ما به غرب همین فیلم ها و سریال هایی است که می بینیم، آنها مظاهر قدرت و رفاه و سرعت تکنولوژی را به رخ ما می کشند.

صفری با بیان اینکه نباید حرکت دولت به سمت وابسته شدن نظام به قدرت‌های بیگانه باشد چراکه بسیار خطرناک است، گفت: چرا باید از آمریکا واردات داشته باشیم با اینکه چندین بار این ملت از آن ضربه خورده و این همه دشمنی از آن دیده و منابع ما را به غارت برده و در فتنه 88 خیانت و جنایت خود را علنی ابراز کرد.

وی با اشاره به بحث نفوذ خاطرنشان کرد: در لایه های دوم و سوم دولت اهدافی دنبال می شود که در فتنه ها و تحریم های بعدی دشمن سریع‌تر بتواند نظام را به زانو درآورد؛ که با توجه به تجربه‌هایی که در سال 88 به دست آوردیم هیچ مسئول دلسوز و با شرفی نباید کالای غربی وارد کشور کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات